سعید ملایی، جودوکار ایرانی به آلمان پناهنده شد

جهان صنعت نیوز: سعید ملایی، جودوکار جنجالی تیم ملی ایران که دیدارهای اخیر او باعث انتقادات و گمانه زنی های فراوانی از سوی کارشناسان شد، به کشور آلمان پناهنده شده است.


این خبر که اخیرا در محافل غیر رسمی و شبکه های اجتماعی انتشار گسترده ای یافت، از سوی رسانه های رسمی بازتاب چندانی نداشت اما در نهایت این خبر مورد تایید قرار گرفت.

گفته می شود وی از شرایط پیش آمده در مسابقات جهانی که باعث ناکامی اش در مقابل ورزشکارانی که همگی از او ضعیف تر بوده اند ناراضی بوده است. البته چند کشور دیگر هم از حضور کم رنگ او در این مسابقات بهره مند شدند. از جمله نماینده بلژیک و رزمی‌کار جوان گرجستانی اولین مدال جهانی خود را به گردن آویختند و جودوکار کانادایی هم به‌رغم شکست مقابل ملایی، بر سکوی سوم ایستاد.

اسرائیل اولین مدال خود را در تاریخ این مسابقات تجربه می کند.

این در حالی است که برای مسابقات جودوی قهرمانی جهان که در کشور ژاپن برگزار می شود فقط سعید ملایی از ایران اعزام شده است.

دراین باره بیشتر بخوانید: 

در خبرها آمده است که فدراسیون جهانی جودو خبر پناهندگی سعید ملایی به کشور آلمان را تایید و از او اعلام حمایت کرده است.

همچنین ماریوس وایزر، رییس فدراسیون جهان جودو هم اظهار امیدواری کرده است که «قهرمان ایرانی جهان در سال ۲۰۱۸ بتواند در مسابقات ۲۰۲۰ زیر پرچم ورزشکاران پناهنده مسابقه بدهد»

در تحولی دیگر  خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان در خبری کوتاه گزارش کرده است که فدراسیون جهانی جودور در چند ماه گذشته، جودوکاران ایرانی مخالف رژیم صهیونیستی را به طور آشکار تهدید می کرده است و آقای وایزر «برای سعید ملایی بلیت هواپیمای آلمان را هم گرفته است».

لازم به ذکر است که در سال ۱۳۸۹ نیز سعید سرلک، عضو تیم ملی جودو، به آلمان پناهنده شد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهورزشی
شناسه : 45191
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا