زندان فشافویه جوابگوی حجم بازداشتی‌ها نیست

جهان صنعت نیوز: با این که تعداد واقعی دستگیرشدگان در اعتراضات گسترده اعلام نشده، اما رئیس شورای اسلامی شهر ری هشدار داده است که زندان فشافویه جوابگوی حجم بازداشتی‌های “اعتراضات بنزینی” نیست و زندانیان باید “غربال‌گیری” شوند.

حسن خلیل‌آبادی رئیس شورای اسلامی شهر ری با توجه به جمعیت بالای زندانیان در فشافویه گفته است که زندان فشافویه امکانات لازم را ندارد و استقرار بازداشتی‌های “اعتراضات بنزینی”  در این مکان سخت شده است.

از اظهارات برخی از  مقامات چنین برمی‌آید که تعداد زندانیان آن قدر است که دیگر زندان‌ها گنجایش پذیرای بازداشتی‌ها را ندارند و به همین خاطر قوه قضائیه و دادستانی هر چه سریع‌تر باید “غربال‌گیری” را شروع کنند.

خلیل‌آبادی تاکید کرده است که وضعیت زندانیان از نظر امکانات مناسب نیست و گنجایش لازم و زیرساخت‌های لازم برای نگهداری از مجرمان را ندارد.

زندان فشافویه در جنوب تهران قرار دارد. کلنگ احداث این زندان سال ۱۳۷۹ زده شد و ساخت آن هنوز ادامه دارد. تاکنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان توسط سازمان زندان‌ها در این مجموعه هزینه شده‌است.

وضعیت زندان فشافویه پیش از آغاز تظاهرات گسترده اعتراضات به گرانی بنزین هم مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود. برخی زندانیان آزاد شده از وجود بیماری‌های واگیر و غیر استریل بودن محیط بهداری سخن گفته بودند.

خلیل‌آبادی رئیس شورای اسلامی شهر ری در توصیف وضعیت این زندان گفته است “کارکنان سازمان زندان‌ها در فشافویه شرایط سختی را می‌گذرانند، چه برسد به زندانیان”.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 64469
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا