روغن ماهی‌ می‌تواند به چربی‌سوزی کمک کند

جهان صنعت نیوز: به دلایل مختلفی‌ روغن ماهی‌ می‌تواند به چربی‌سوزی کمک کند . اول از همه روغن ماهی‌ به واسطه‌ تشکیل شدن از امگا ۳ باعث تامین اسید‌های چرب ضروری بد نمی‌شود.

اسید‌های چرب ضروری به آن دسته از چربی ها می‌گویند که بدن به تنهایی قادر به تولید آن نمی‌باشد و باید از طریق تغذیه تامین شوند.

این اسید‌های چرب ضروری برای کارکرد صحیح بدن ضروری می‌باشند.

دوم روغن ماهی‌ در بدن تبدیل به چربی‌ نخواهد شد. به جای آن بدن از این اسید‌های چرب برای تشکیل لایه بیرونی سلول‌های بدن استفاده می‌کند.

بسته به نوع چربی‌ مصرفی ما این لایه می‌تومتشکل از هر نوع چربی‌ باشد. اما اگر این لایه متشکل از روغن ماهی‌ باشد این سلول‌ها بهترین عملکرد را از خود نشان خواهند داد و سرعت متابولیسم نیز بیشتر خواهد شد. چون روغن ماهی‌ باعث افزایش حساسیت سلول‌ها در جذب انسولین می‌شود که این فرایند بسیار مهمی در چربی‌‌‎سوزی می‌باشد.

اگر سلول‌های شما نسبت به انسولین مقاوم شوند چربی‌‌سوزی شما بسیار مشکل خواهد بود.

 روغن ماهی‌ به واسطه آنابولیک بودن خود می‌تواند در عضله‌سازی کمک کند.

روغن ماهی‌ باعث کاهش سطح کورتیزول می‌شود پس می‌توان به خاصیت آنابولیک (سازنده) بودن آن پی‌ برد.

خبر خوب این است که این ادعا توسط محققان نیز به اثبات رسیده است و مشخص شده که سنتز پروتئین در افراد افزایش یافته و باعث عضله‌سازی قابل توجهی‌ می‌شود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

روغن ماهی‌ خاصیت ضدالتهابی قوی دارد که در فرایند چربی‌سوزی بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.

تنها التهابات مزمن نیستند که روغن ماهی‌ از بروز آنها جلوگیری می‌کند. روغن ماهی‌ همچنین از بروز التهابات حادی که از تمرینات سنگین حاصل می‌شود جلوگیری می‌کند.

در مورد ورزشکاران، حین تمرین، درد کمتری را در پاسخ به تمرینات تحمل می‌کنند و بدن آنها با التهاب کمتری مواجه می‌شود و باعث از بین بردن مواد زائد حاصل از متابولیسم در طول تمرین می‌شود.

روغن ماهی‌ باعث جذب بیشتر انسولین توسط سلول‌ها می‌شود. چون روغن ماهی‌ با قرارگیری در لایه خارجی‌ سلول‌های بدن باعث می‌شود که گیرنده‌های این سلول‌ها راحت تر انسولین را جذب کنند.

هنگامی که انسولین جذب شد هدف آن ذخیره سازی گلوکز موجود در کربوهیدرات‌های رژیم غذایی درون ماهیچه‌ها می‌باشد تا بدن به عنوان منبع سوخت از آنها استفاده کند.

اگر انسولین به آسانی‌ جذب نشود سطح کورتیزول افزایش می‌یابد که باعث ایجاد التهابات و در نهایت افزایش چربی‌ می‌شود.

انسولین همچنین در ماهیچه سازی نیز نقش ایفا می‌کند به همین خاطر از آن به عنوان یک هورمون آنابولیک یاد می‌شود.

خبر خوب این است که با مصرف روغن ماهی‌ و محدود کردن مصرف کربوهیدرات‌ها انسولین فرایند عضله‌ سازی را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود مواد غذایی مهمی‌ نظیر کراتین و کارنیتین که برای بهبود عملکرد و چربی‌‌سوزی بسیار مهم هستند جذب ماهیچه‌ها شوند.

احسان عابدی – مربی بدن ساز و مشاور تغذیه

 https://www.instagram.com/fitwithehsan

 مطالب دیگر از این نویسنده

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهورزشی
شناسه : 50207
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا