رشد ۴۹ درصدی تخلیه کالا در بندر امام

جهان صنعت نیوز: محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی با اعلام این خبر گفت: امسال موفق شده ایم تنها در بخش تخلیه به رکورد ۹ میلیون تن کالای اساسی دست یابیم که نسبت به سال قبل رشدی نزدیک به ۵۰ درصد را نشان می دهد.

وی افزود: در حال حاضر بصورت شبانه روزی عملیات تخلیه در بندر امام خمینی با ظرفیت ۸ هزار تن انجام و عملیات انتقال و توزیع بصورت مداوم در حال انجام است.

راستاد همچنین گفت: در زمینه تخلیه و بارگیری کشتی ها نیز بندر امام موفق شده است به ظرفیت ۲۵ میلیون تن در ۶ ماه رسیده ایم که نسبت به سال گذشته در همین مدت ۵ درصد رشد را شاهد هستیم. همچنین در حال حاضر ۳ میلیون تن محموله در انبارهای بندر امام دپو شده است که بصورت شبانه روزی عملیات بارگیری و توزیع این محموله ها به سراسر کشور در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی افزود: برخلاف ادعای برخی کانال ها و شبکه های خارجی عملیات تخلیه و بارگیری بصورت مداوم در این بندر در جریان است بطوری که تا تخلیه یک کشتی به پایان می رسد، کشتی دیگری برای پهلوگیری به اسکله هدایت می شود. جریان فشرده پهلوگیری کشتی ها در این بندر با ظرفیت ۲۰ کشتی انجام می شود که بطور همزمان ۴ کشتی نیز در نوبت هدایت برای پهلوگیری در دهانه بندر آماده هستند.

وی همچنین از اجرای پروژه های مختلف برای افزایش ظرفیت این بندر خبر داد و گفت: برنامه هایی برای تعریض و توسعه اتوبان مجتمع بندری امام خمینی در حال اجرا داریم که با اصلاح هندسی معابر ورودی شهر کارآیی شبکه حمل و نقل جاده ای این بندر بهبود چشمگیری خواهد داشت. همچنین با همکاری نهادهای ذیربط شهر بندرامام طرح احداث جاده کمربندی این بندر در حال اجراست که علاوه بر بهبود وضعیت ترافیکی منطقه شرایط برای ناوگان حمل و نقل جاده ای و دسترسی به این بندر تسهیل خواهد شد.

به گفته راستاد عملیات زیرسازی احداث کارخانه تولید بیواتانول نیز در این منطقه به پایان رسیده است و با تامین تجهیزات لازم بزودی سیلوهای این کارخانه با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن با نصب تجهیزات لازم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 53734
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا