پررنگ‌ترین ویژگی نسخه جدید اندروید

جهان صنعت نیوز|  با اینکه هنوز نسخه اندروید ۹ نیز به صورت فراگیر برای کاربران گوشی‌های اندرویدی عرضه نشده است، اما حالا گوگل در جریان برگزاری جدیدترین رویداد خود یعنی کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O اطلاعات جدیدی را در خصوص ارائه و معرفی نسخه اندروید ۱۰ موسوم به اندروید کیو (Android ۱۰ Q ) منتشر و اعلام کرده است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G و همچنین ویژگی پیوستگی نمایشگر (Screen Continuity) اشاره کرد .


این نسخه بدون شک برای گوشی‌های هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر بسیار مناسب است و قابلیت‌های جدیدی را دارد که به وضوح برای این دستگاه‌ها قابل استفاده خواهد بود. بدین ترتیب این نسخه به کاربران گوشی‌های اندرویدی این امکان را می‌دهد تا در ابعاد مختلف نمایشگر نیز بتواند با گوشی کار کند.

بر اساس گزارش وب سایت WIRED ، این نسخه جدید همچنین به قابلیت پشتیبانی از شبکه اینترنت ۵G مجهز است که در طول یک سال اخیر سر و صدای زیادی به راه انداخته و شرکت‌های تکنولوژی و اپراتورهای مخابراتی متعددی سعی دارند به راه اندازی و برقراری هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های لازم برای توسعه آن بپردازند و امکان بهره‌مندی شهروندان و کاربران از خدمات اینترنت پرسرعت آن را فراهم بیاورند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینتو غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

از طرفی دیگر حدود یک سال است که غول‌های تکنولوژی همچون سامسونگ و هواوی از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف‌پذیر خبر داده‌اند.

از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.

دانش و فناوری
شناسه : 17213
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا