لزوم طرح پرسش مجلس درباره فیلترینگ و ارزش افزوده

جهان صنعت نیوز – امیر ورجاوند – آمارهای دولت به طور کلی قابل اعتماد نیستند و نه مردم و نه مسئولان آمارهای دولتی را باور نمی کنند، با اینهمه بی اعتمادی دولت نسبت به آمارهای دولتی و طرح پرسش در اینباره بسیار قابل توجه است.


جالبتر آنکه خود آذری جهرمی همواره به آمارهای دولتی و غیر دولتی مشکوک بوده و ایراد وارد می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل عدم تحقق تحقق موارد مندرج در بند ط، ماده ۳ از قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کارت زرد گرفت، در این بند آمده است؛  توسعه و ترویج ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور و تامین زیرساخت‌های موردنیاز آن به‌منظور دسترسی آحاد مردم به خدمات پایه ذی‌ربط و نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که وزیر به این بند عمل نکرده و امکان دسترسی آحاد مردم به خدمات پایه را فراهم نکرده است.

آنتن دهی موبایل در روستاها خوب است!

البته بسیاری از مردم بر یان باور هستند که آنتن دهی موبایل در روستاها و شهرستان های کوچک بسیار بهبود یافته است و خدمات ارتباطی بهتر از گذشته است. ممکن است نمایندگان مجلس به دلایل سیاسی و غرض وزری به وزیر جوان کارت زرد داده باشند.

یکی از انتقادات نمایندگان مجلس فعال بودن او در شبکه های اجتماعی است اما این امر هیچ ایرادی ندارد همانگونه که روسای جمهور  دیگر کشورها نیز در شبکه های اجتماعی فعال هستند.

با اینهمه چند ایراد اساسی به وزیر جوان وارد است که در مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است؛ یکی از آنها ارزش افزوده است؛ آذری جهرمی عملا هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نداده و زمانی که مردم نسبت به خدمات ارزش افزوده و کسر هزینه شکایت می کنند او تنها می گوید ستاره ۸۰۰ مربع را شماره گیری کنید؛ دست وزیر جوان درد نکند با اینهمه لطفی که شامل حال مردم می کند!

ایراد دوم فیلترینگ تلگرام است. آذری جهرمی  عنوان می کند در هیچ یک از آنها مسئول نیست اما مسئول هردوی این موارد وزیر ارتباطات است. به امید آنکه در صحن علنی مجلس درباره ارزش افزوده و فیلترینگ نیز طرح سوال شود.

کارشناس فناوری اطلاعات

دانش و فناوری
شناسه : 28130
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا