نصب وسائل ایمنی “کودک در خودرو” در ایتالیا اجباری می‌شود

جهان صنعت نیوز: این قانون از روز پنجشنبه در ایتالیا به اجرا در آمد و به منظور جلوگیری از مرگ و میر کودکان رها شده در خودروها طراحی شده است.

بنا بر اعلام وزارت زیر ساخت و حمل و نقل ایتالیا، برخی از این دستگاه‌های هشداری هنگام پیاده شدن شخص بزرگسال از خودرو، هشدارهای دیداری و شنیداری برای او ارسال می‌کنند. برخی دیگر از این دستگاه‌ها نیز سیگنال‌هایی را به تلفن هوشمند راننده می‌فرستند که از محدوده سنسور روی صندلی ماشین کودک ارسال می‌شود.

رانندگان ایتالیایی از این پس در صورت عدم استفاده از این وسایل ایمنی با جریمه‌هایی بین ۸۸ تا ۳۳۳ یورویی مواجه شده  و ممکن است حتی امتیاز منفی در گواهینامه خود دریافت کنند. در صورتی که این تخلف برای بار دوم تکرار شود، گواهینامه راننده حداقل برای ۱۵ روز تعلیق می‌شود.

این قانون که برای والدینِ کودکان زیر چهار سال اعمال می‌شود، در سال ۲۰۱۸ میلادی پس از وقوع چندین مرگ و میر کودکان رها شده در خودروها پیشنهاد شد.

وزارت زیر ساخت و حمل و نقل ایتالیا اعلام کرده که این دستگاه‌ها به صورت آنلاین و در فروشگاه‌هایی که مخصوص کالاهای کودکان هستند، در دسترس خواهند بود.

والدین در برخی مقاطع می‌توانند رسیدهایی را برای دریافت کمک هزینه خرید این وسایل به دولت عرضه دهند. البته دولت ایتالیا هنوز تدبیری برای نامه‌های بازپرداخت نیاندیشیده است.

در ایالات متحده آمریکا نیز سالیانه ۳۸ کودک رها شده در وسایل نقلیه جان می‌بازند اما شمار این مرگ و میرها بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ میلادی از این تعداد نیز فراتر رفته است؛ طبق اعلام یک سازمان فعال حقوق کودکان، در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۲ کودک آمریکایی به دلیل رها شدن در خودروها جان باخته‌اند.

نمایندگان مجلس آمریکا در حال بررسی قانونی هستند که برای حل این مشکل پیشنهاد شده است.

در ماه سپتامبر، اتحادیه تولیدکنندگان خودروی آمریکا و اتحادیه خودروسازان جهانی اعلام کردند که این صنعت متعهد به نصب یک هشداردهنده یادآوری چک کردن صندلی عقب در خودروها و کامیون‌ها تا سال ۲۰۲۵ میلادی خواهد بود. برخی از خودروسازان هم‌اکنون وسایل ایمنی صندلی عقب را به وسایل نقلیه خود اضافه کرده‌اند.

اخبار برگزیده
شناسه : 60053
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا