رشد ۹ پله‌ای پست ایران در جهان

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: محمدرضا قادری افزود: شرکت ملی پست ایران جزو ۴۰ پست برتر دنیا است و در بحث فناوری و حرکت‌های فناورانه رتبه ما در رده‌های اول لیست است،

وی با اشاره به ارتقای رتبه ایران در ارزیابی‌های پست جهانی اظهارداشت: تعداد پروازها در ایران نسبت به کشورهای دیگر محدودتر و زمان‌برتر است و این مساله کیفیت سیر محصولات را کمی کاهش می‌دهد اما به جهات دیگر ما جزو پست‌های پیشرفته به حساب می‌آییم.

وی ادامه داد: آدرس‌نویسی روی بسته‌ها به این شکل است که ما تمام آدرس‌ها را به شکل تایپی روی بسته درج و ارسال می‌کنیم، کیفیت و جنس بسته‌بندی که برای محصولات خارجی استفاده می‌کنیم جعبه‌های پلاستیکی و متمایز است، همچنین استفاده از تکنولوژی‌های نو و ارائه خدمات فناورانه شرکت ملی پست در دنیا جزو رتبه‌های برتر است. این مسائل باعث شده در رتبه بندی امسال ۹ پله رشد کنیم.

قادری با تاکید بر این که شرکت ملی پست در شاخص بلوغ الکترونیکی در وزارت ارتباطات رتبه پنجم و با ارائه حدود ۱۵ سرویس الکترونیکی با فاصله از دیگر دستگاه ها رتبه اول را دارد، خاطر نشان کرد: پست ما در سنوات گذشته نیز پست عقب افتاده‌ای نبود، اما پیشخوان ارتباط با مشتری توسعه متوازنی نداشته است، به این شکل که ما در برخی از ابعاد بسیار پیشرفت کردیم و در برخی ابعاد دیگر خیلی عقب ماندیم، مردم نمی‌‎دانند که امروز ۴۰ درصد از سرویس و ترافیک پستی ما به صورت الکترونیک انجام می‌شود، تبادل اطلاعات از بستر فناوری انجام می‌گیرد و ما فقط در زمان انعقاد قرارداد افراد طرف قراردادمان را می‌بینیم.

وی گفت: آگاهی نداشتن مردم از خدمات الکترونیکی نیز دلایل خاص خودش را دارد؛ اگر از مشتری‌های تشکیلاتی شرکت ملی پست بپرسید که وضعیت این شرکت چگونه است، قطعا می‌گویند چشم‌اندازشان با چشم اندازی که مردم دارند بسیار متفاوت است، ما معتقدیم که این حق تمام مردم است که از تکنولوژی پستی بهره ببرند چرا که امروزه سبک زندگی همه به این سمت رفته است، مردم باید طعم پست دیجیتال و به روز را درک کنند.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست ایران تصریح کرد: برای پاسخگویی به این نیاز نمی‌توان به شکل سنتی پیش برویم و برای هر سرویس یک خط تولید جداگانه راه بیندازیم چون تنوع سلیقه به قدری زیاد است که نمی توان با این سبک کاری پیش رفت، علاوه بر آن صدای مشتری به شدت بلند است. اگر امروز یک بسته پستی با مشکل به دست مشتری برسد، او از طریق شبکه‌های اجتماعی صدایش را به گوش همه می‌رساند.

قادری در خصوص توسعه نامتوازن گفت: این روند غلطی بود که اتفاق افتاد و ما مقوله توسعه را به سمت مشتری‌های بزرگ بردیم و در واقع این ۴۰ درصد از افراد کشور هستند که طعم پست الکترونیکی را بیشتر از بقیه چشیده‌اند، آن‌ها می‌توانند هزینه پست بسته‌های‌ خود را از طریق اینترنت پرداخت و روند رسیدن آن به مقصد را رهگیری کنند، استراتژی ما رفتن به سمت کسب و کار پلتفرمی است، این کار به واسطه همراهی بخش خصوصی و استارتاپ‌ها انجام می‌شود تا بتوانیم به نیاز تمام مردم کشور به پست دیجیتال پاسخ دهیم، پست سوئیس که پست اول دنیا است نیز با همین فناوری پیش می‌رود.

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 71324
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا