دستیابی ایران به دانش‌ فنی تولید نانوشیت‌های سیترات کلسیم

جهان صنعت نیوز: مدیرعامل شرکت آلی آسیاب مات اراک اظهار داشت: دست‌یابی به دانش فنی تولید نانوشیت‌های سیترات کلسیم آلی توسط پنج نفر نیروی متخصص این شرکت و در حدود یک‌سال زمان برد و هم اکنون در مرحله تجاری سازی قرار دارد.


«امیرمحمد فلک‌افلاکی» افزود: نانوصفحات مولکولی کلسیم جایگزین بسیار مناسبی نسبت به نانو ذرات کلسیم به عنوان ماده اولیه تولید پودر استخوان مصنوعی بوده و به‌دلیل شکل ساختار دو بعدی آن دارای استحکام بسیار بالاتری نسبت به نمونه­‌های قبلی است.

از مهمترین کاربردهای سیترات کلسیم در تولید استخوان مصنوعی، جراحی پیوند استخوان به عنوان بافت پیوندی و همچنین در کاشت ایمپلنت دندان است که هم اکنون در کشورمان بسیار رایج است و تجاری‌سازی این محصول می‌تواند علاوه بر سودآوری و ارزش‌افزوده، گام مهمی در راستای اشتغال‌زایی پایدار باشد.

مدیرعامل شرکت آلی آسیاب مات اراک توضیح داد: نانوشیت­‌ها، صفحاتی مولکولی در نوآرایی عنصر کلسیم بوده که به روش فاز مایع تولید می­‌شوند و دارای سازگاری بهتری با بدن نسبت به سایر نمونه­‌های پودر استخوان مصنوعی می­‌باشند.

فلک‌افلاکی اضافه کرد: پیش از این دانش فنی تولید این محصول تنها در اختیار کشور ایالات متحده آمریکا بود و سالانه مبالغ زیادی ارز از کشور بابت واردات این محصول خارج می شد، ولی هم اکنون قیمت هر گرم محصول وارداتی در کشور حدود ۸ میلیون ریال است که در صورت تولید صنعتی این محصول قیمت آن می‌تواند به میزان قابل توجهی در بازار داخل کاهش یافته و از سوی دیگر با صادرات آن ارز آوری مناسبی برای کشور ایجاد نماید.

وی تاکید کرد: دانش فنی تولید این محصول به طور کلی توسط شرکت آلی آسیاب مات از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی تولید شده  و مواد اولیه تولید این محصول نیز از منابع کلسیم ارگانیک موجود در پوسته تخم مرغ استخراج شده است.

مدیرعامل شرکت آلی آسیاب مات اراک افزود: برداشتن استخوان از لگن و پیوند آن به ناحیه آسیب‌دیده برای افرادی با سن بالا مناسب نیست و ۳۰ درصد از این بیماران به طور معمول دچار عوارض دراز مدت چنین جراحی‌هایی می‌شوند واین محصول می‌تواند مشکل این بیماران را مرتفع سازد.

 

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 59317
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا