تفاهمنامه همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری ایران و اروگوئه به امضا رسید

جهان صنعت نیوز: این تفاهم نامه ازسوی ماریا خولیو مونیوز وزیر آموزش و فرهنگ اروگوئه و ابوالفضل پسندیده سفیر ایران در اروگوئه به نمایندگی از طرف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

تبادل استاد و پژوهشگر، انجام برنامه های تحقیقاتی مشترک درحوزه علوم، برگزاری کمیسیون های مشترک تخصصی علمی و برپایی کرسی های تدریس زبان و فرهنگ فارسی و اسپانیایی در مراکز علمی – دانشگاهی دو کشور، از مهمترین محورهای تفاهم دو کشور در این زمینه است.

در مراسم امضاء سند یاد شده، وزیر آموزش و فرهنگ اروگوئه ضمن تجلیل از تاریخ پر افتخار ایران و اشاره به توانمندی های کشورمان در حوزه های علمی و فن آوری، خواستار بهره مندی اروگوئه از ظرفیت های علمی ایران شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سابقه ۱۱۷ ساله روابط دو جانبه، اروگوئه را دوستی معتمد و قدیمی برای ایران دانست و بر آمادگی کشورمان برای تقویت همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و فن آوری بین دو کشور تأکید کرد.

برگزاری هفته فرهنگی ایران در اروگوئه، برگزاری کنسرت های موسیقی اصیل ایرانی در مراکز هنری و دانشگاه های مختلف این کشور، راه اندازی کرسی زبان فارسی در دانشگاه رپوبلبکا با ۱۱۰ هزار دانشجو، برگزاری نمایشگاه نوروز نماد صلح و دوستی و جاذبه های جهانگردی ایران در ساختمان شهرداری مونته ویدئو و ساختمان وزارت خارجه اروگوئه، از مهم‌ترین فعالیت های فرهنگی ایران در اروگوئه در دو سال گذشته بوده است.

اخبار برگزیده
شناسه : 58953
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا