صاحبان خطوط همراه اول صاحب سهام می‌شوند؟

جهان صنعت نیوز|  بیش از ۱۰ سال از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیار ایران  می‌گذرد. از بدو تاسیس مخابرات تاکنون، ودیعه‌هایی از بالغ بر ۵۰ میلیون مشترک دریافت و در چرخه سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها قرار گرفت که پس از خصوصی‌سازی تکلیف آن معلوم نشد و البته پیش از این هم بارها موضوع تبدیل این ودیعه‌ها به سهام یا پول نقدمطرح شده بود.


در این راستا محمد جواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اخیرا با اشاره به عدم تعیین تکلیف ودایع تلفن همراه و ثابت، گفته است: خطوط تلفن ثابت که ودیعه قابل توجهی ندارد و مبلغ پرداخت‌شده طبیعتا هزینه ثبت‌نام و دایر شدن اولیه است، اما در گذشته برای تلفن همراه مبلغی به عنوان ودیعه از مردم اخذ شد که پس از خصوصی‌سازی این مبالغ تعیین تکلیف نشد.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و به نقل از خانه ملت، از آنجایی که این موضوع بحث پیچیده حقوقی دارد، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در حال پیگیری است تا ودیعه‌های دریافتی از مردم در زمان فروش خطوط تلفن همراه در قالب سهام شرکت همراه اول در اختیار مردم قرار گیرد و فردی که خط تلفن همراه دارد، به اندازه ودیعه خود در شرکت همراه اول صاحب سهام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که آیا ودیعه‌ها باید به روز شده و براساس این نرخ سهام شرکت همراه اول به مردم اختصاص داده شود، توضیح داد: این موضوعات مباحث حقوقی است که در حال رسیدگی است.

بانک و بیمهدانش و فناوری
شناسه : 37230
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا