سیستم عامل بومی، آینده نگری برای تحریم های احتمالی

جهان صنعت نیوز| محمود محمدی، مشاور کسب و کارهای مجازی در گفت و گو با جهان صنعت نیوز اظهار کرد: منظور امیر ناظمی از تولید سیستم عامل داخلی، نصب و تولید این سیستم عامل ها بر روی گوشی های هوشمند جی ال ایکس است.

او افزود: در واقع دولت قصد دارد سیستم عامل داخلی تولید کند تا در مواقع ضروری از آن استفاده کند. این روزها گوگل بسیار عجیب و غریب رفتار می کند و این امر مسئولان کشور را هشیار کرده است. چندی پیش طی یک اتفاق عجیب گوگل اقدام به حذف نرم افزارهای هاتگرام و طلاگرام از گوشی های هوشمند کرد و در واقع وارد گوشی های هوشمند شد، حریم شخصی آنها را نقض کرده و این دو نرم افزار را در اقدامی بسیار عجیب حذف کرد.

هشدار گوگل

محمدی در ادامه بیان کرد: از سویی دیگر پس از اتفاقاتی که برای شرکت هواوی رخ داد و تحریم های سنگین هواوی؛ بسیاری از کشورها متوجه خطری که از سوی شرکت های آمریکایی به ویژه گوگل آنها را تهدید می کند شدند. پس از جریانات تحریم های تکنولوژیک چین که کمتر کسی تصور آن را می کرد بسیاری به فکر چاره افتادند.

او با اشاره به اینکه اروپایی ها چنین وقایعی را پیش بینی می کردند اظهار کرد: اروپایی ها مدتی است که در تلاش برای جایگزینی نرم افزارهای آمریکایی و استفاده از تکنولوژی متن باز هستند.  پروژه اینترنت ملی در روسیه و چین نیز به همین دلیل اجرایی شده است تا در صورت لزوم بتوانند اینترنت ملی را جایگزین اینترنت جهانی کنند.

وابستگی دنیا به فناوری های آمریکا

محمدی تاکید کرد: تمام دنیا به شدت وابسته به تکنولوژی و اینترنت آمریکایی است و به همین دلیل بسیاری از کشورها در تلاش برای یافتن جایگزین هستند.

او در رابطه با تحریم هواوی از سوی گوگل بیان کرد: به نظر من این اقدام اشتباه بود چراکه با این کار به دیگر کشورها هشدار داده و اکنون بسیاری از کشورها در تلاش برای یافتن جایگزین مناسب و ایجاد زیرساخت های لازم هستند.

این کارشناس کسب و کارهای مجازی با اشاره به اینکه تحریم های گوگل ممکن است برای دیگر برندهای مطرح دنیا نیز اتفاق بیفتد بیان کرد: ممکن است پس از چندی با کره جنوبی نیز به مشکل بخورند و سامسونگ را تحریم کنند و یا قوانینی وضع کنند مبنی بر اینکه گوشی های سامسونگ حق ندارند نرم افزارهای گوگل را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهند.

او افزود: همانگونه که گوگل پلی مدت ها برای ایرانیان بسته بود و به همین دلیل کافه بازار عرضه شده و نهادهای دولتی از آن حمایت کردند. جی ال ایکس نیز گوشی بدی نیست و به تازگی تلفن های هوشمند گران قیمت و با کیفیتی را روانه بازار کرده است.

دانش و فناوری
شناسه : 21561
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا