تازه‌ترین خبرها درباره مدیر عامل رایتل

جهان صنعت نیوز: پس از سیدمجید صدری، محمدمهدی عطوفی مدیر عاملی اپراتور رایتل را برعهده گرفته بود، اما بهمن ماه سال گذشته، با استعفای وی، سعید کریم‌زاده به عنوان سرپرست مدیریت عامل رایتل انتخاب شد؛ تا این‌که در نهایت ششم شهریورماه سال جاری، اعلام شد که مینا مهرنوش به عنوان مدیر عامل رایتل انتخاب شده است. اما موضوع انتخاب مدیرعامل رایتل به عنوان سومین اپراتور ارتباطی کشور، دچار حواشی بودتا جایی که اعلام شد این موضوع در حال بررسی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.


پس از اعلام رسمی نام مهرنوش به‌عنوان مدیر عامل رایتل، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۹۴ خود اعلام کرد که با توجه به نقش و اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان بستر ارایه خدمات عمومی و دولتی الکترونیک در کشور، الزامات احراز صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی برای تصدی سمت‌های هیات‌مدیره، مدیران عامل و معاونین فنی دارندگان پروانه ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات با بیش از ۵۰۰ هزار کاربر را تصویب کرده است.

درحالی که طی یک ماه گذشته خبر انتصاب مینا مهرنوش به سمت مدیر عاملی رایتل مطرح شده بود، پس از اعلام خبر برگزاری جلسه معارفه وی به عنوان مدیر عامل جدید این اپراتور، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، این انتصاب را فاقد وجاهت قانونی دانست.

در این میان برگزاری جلسه‌ای در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به صورت رسمی برای معرفی مدیرعامل رایتل و مشغول به کار شدنش اتفاق افتاد و وی که پیش از آن مسوولیت معاونت تجاری رایتل را برعهده داشته و در سوابقش آمده بود دکترای اقتصاد بین‌الملل در حوزه تجاری‌سازی و بین‌الملل‌سازی استارتاپ‌ها با تمرکز بر کسب‌وکارهای نوین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را دارد، رسما مشغول فعالیت شد.

اما پس از اعلام رسمی نام مهرنوش به‌عنوان مدیر عامل رایتل، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد که با توجه به نقش و اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان بستر ارایه خدمات عمومی و دولتی الکترونیک در کشور، الزامات احراز صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی برای تصدی سمت‌های هیات‌مدیره، مدیران عامل و معاونین فنی دارندگان پروانه ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات با بیش از ۵۰۰ هزار کاربر را تصویب کرده است.

بنابراین، طبق این مصوبه باید صلاحیت حرفه‌ای اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، قائم مقام و معاونان فنی و حرفه‌ای دارندگان پروانه ارتباطی و فناوری اطلاعات هنگام انتصاب از سوی رگولاتوری تائید شود.

از طرفی مهرنوش با مصوبه روز دوم شهریور هیات‌مدیره رایتل به عنوان مدیرعامل این اپراتور منصوب شده بود، در حالی که دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره وضعیت مدیران فعلی این جایگاه‌ها گفته است که این مصوبه برای مدیران جدیدی که از روز ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ برای انتصاب پست‌های مدیریتی معرفی می‌شوند، لازم‌الاجراست و مدیران منصوب‌شده قبلی را شامل نمی‌شود؛ درنتیجه این سوال مطرح بود که آیا با وجود، انتصاب مدیر عامل جدید پیش از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، همچنان از نظر رگولاتوری وجاهت قانونی ندارد؟

در این میان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم ۲۷ شهریورماه ۹۸ در واکنش به انتصاب مدیرعامل رایتل، اظهار کرد: امروز با آقای شریعتمداری در دولت در این باره گفت‌وگو کردیم و وزیر کار گفتند که مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات لازم‌الاجراست؛ این احکام کان لم یکن تلقی می‌شودو به مدیران زیرمجموعه‌شان که از این مصوبه مطلع بودند و حکم را صادر کردند، تذکر جدی می‌دهند.

اما اخیرا و بنا به شکایت رایتل، دیوان عدالت اداری در حکمی، این برکناری را به صورت موقت، متوقف کرد. براساس حکمی که دیوان عدالت اداری صادر و در تاریخ ۶ مهر ماه ابلاغ کرده است، برکناری مدیرعامل رایتل تا زمان بررسی‌های بیشتر، متوقف می‌شود و بدین ترتیب مینا مهرنوش همچنان مدیرعامل رایتل خواهد ماند. همچنین براساس این حکم، سایر اپراتورها نیز تا زمان نهایی شدن این موضوع، برای انتخاب مدیرعامل جدید نیازی به اجرای مصوبه ۲۵۹ رگولاتوری ندارند.

 

دانش و فناوری
شناسه : 51634
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا