امکان آزمون و خطای استارتاپ ها در ایران

جهان صنعت نیوز| مردم کشورمان اطلاعات اندکی دررابطه با مسائل حقوقی دارند و یک استارتاپی که در زمینه مسائل حقوقی مشاوره دهد سریع در میان مردم با استقبال مواجه می شود. به همین منظور برخی از فعالان استارتاپ ها در کشورمان تصمیم گرفتند کسب و کاری در رابطه با ارائه خدمات مشاوره حقوقی به مردم ایجاد کنند.


حسین تبار در گفت و گو با جهان صنعت نیوز اظهار کرد: استارتاپ های بیمه ای این روزها در ایران بسیار فعال شده اند و با استقبال خوبی نیز مواجه شده اند. این استارتاپ ها به خدمات رسانی در رابطه با تمدید بیمه تامین اجتماعی، شخص ثالث و بیمه عمر می کنند البته آنچه به عنوان استارتاپ های بیمه ای می شناسند بیشتر فعالیت های بازرگانی انجام می دهند اما دراین میان جای خالی استارتاپ های بسیاری در زمینه خدمات رسانی، افزایش آگاهی و کاهش اقدامات اداری در کشورمان خالی بود.

او افزود: استارتاپ هایی که خدمات حقوقی ارائه می کنند این روزها با استقبال بسیار خوبی مواجه شده اند. روزانه افراد بسیاری به ما برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی، نوع بیمه مورد نیاز، مالیات و امور حقوقی تماس می گیرند. همواره هماهنگ می شود تا وکیل و کارشناس مرتبط با حوزه مورد نیاز متقاضیان به آنها خدمات مورد نیازشان را ارائه کند.

تبار تاکید کرد: اطلاعات و دانش حقوقی مردم بسیار اندک است و به همین منظور در کشورمان به شدت نیاز به یک استارتاپ ارائه دهنده خدمات مشاوره حقوقی احساس می شد. ما همچنین به شتابدهنده ها، مراکز رشد و سازمان ها نیز خدمات ارائه می کنیم و به اتحادیه های صنفی نیز خدمات مشاوره ای عرضه می کنیم.

او در رابطه با مسائلی که مردم درباره آنها به مشاوره نیاز دارند بیان کرد: برخی بیمه شخص ثالث را خریده اند اما پس از تصادف نمی دانند چگونه باید دیه فردی که با خودروی آنها تصادف کرده را پرداخت کنند. یا اینکه شرکت تاسیس کرده اند اما از نحوه پرداخت مالیات خبر ندارند.

تبار در رابطه با اینکه به چه دلیل از آمریکا به ایران مهاجرت کرده و استارتاپ خود را به جای آمریکا در ایران تاسیس کرده است اظهار کرد: بازار ایران بازاری مستعد و مناسب است. این بازار بکر بوده و در آن رقابت بسیار کم است. در صورتی که در بازار آمریکا رقیبان بسیاری وجود دارند.

او افزود: حوزه فعالیت من نفت و گاز بود اما به دلیل ظرفیت بالای ایجاد استارتاپ در ایران حوزه فعالیتم را تغییر دادم. در ایران نه تنها رقابت کمتری وجود دارد بلکه امکان آزمون و خطای بسیار بیشتری نیز وجوددارد. به همین دلیل اشتباهاتی که در ایران مرتکب می شویم هزینه ای بسیار کمتر نسبت به اشتباهات استارتاپ های آمریکا و کشورهای توسعه یافته دارد.

تبار در ادامه بیان کرد: اکنون با سابقه ای که در اثر راه اندازی استارتاپ در ایران کسب کرده ایم به راحتی می توانیم در هر کجای دنیا که بخواهیم فعالیت خود را ادامه دهیم و به راحتی مجددا مهاجرت کنیم.

دانش و فناوری
شناسه : 16825
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا