از آب، کره گرفتند

جهان صنعت نیوز:   کره با اینکه جزو یکی از مواد غذایی مورد علاقه بسیاری از افراد به شمار می‌رود اما یک نکته منفی دارد و آن کالری بالای این ماده است اما دیگر جای نگرانی نیست چراکه اخیرا پژوهشگران آمریکایی با کمک “علیرضا عباسپور راد” (Alireza Abaspourrad) پژوهشگر ایرانی کره جدیدی را درست کرده‌اند که کالری و چربی آن حدود یک چهارم کالری و چربی کره معمولی است.

کره جدید از حدود ۸۰ درصد آب و ۲۰ درصد روغن نباتی و مقدار کمی چربی شیر تشکیل شده است. گرچه ماده مورد نظر همانند کره، سفت نیست و کمی آبکی است اما بسیار سالم‌تر از کره معمولی است.

به گفته پژوهشگران، یک قاشق غذاخوری پر از این کره، ۲.۸ گرم چربی و ۲۵.۲ کالری دارد در حالیکه یک قاشق غذاخوری پر از کره‌های معمولی ۱۱ گرم چربی و تقریبا ۱۰۰ کالری دارد.

البته ممکن است این کره مورد علاقه همه افراد واقع نشود چراکه هم از لحاظ طعمی و هم از لحاظ ظاهری با کره معمولی متفاوت است. رنگ کره مذکور برخلاف کره معمولی، سفید است.

“علیرضا عباسپور راد” پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: ما می‌توانیم پروتئین شیر یا پروتئین گیاهی را اضافه کنیم و از آنجا که آب مانند حامل عمل می‌کند ، می‌توانیم مواد معدنی‌اش را تنظیم کنیم و سپس به آن ویتامین یا طعم ها را اضافه کنیم. اساساً ، ما چیزی ایجاد کرده‌ایم که در عین حال که همانند کره معمولی است اما چربی کمتری دارد و سالمتر است و فرمولاسیون آن نیز کاملاً متفاوت از کره معمولی است.

دانش و فناوری
شناسه : 42862
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا