خودسوزی چهارمین مجروح جنگ ایران و عراق در قم

جهان صنعت نیوز: وب‌سایت قم‌نیوز از «خودسوزی» چهارمین مجروح جنگ ایران و عراق در کمتر از سه ماه در قم خبر داد. این فرد که به نام وی اشاره‌ای نشده، به‌دلیل سوختگی زیاد، جان باخته است.


این وب‌سایت نوشته «این جانباز اعصاب و روان که درصد جانبازی وی ۴۵ درصد بوده، اواسط هفته گذشت در منزل خود در قم دست به خودسوزی زده است.»

بر اساس این گزارش، باوجود اعزام این فرد به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان و تلاش پزشکان، اقدامات درمانی بدون نتیجه بوده است.

این چهارمین مورد خودسوزی مجروحان جنگ ایران وعراق اهل قم، در کمتر از سه ماه اخیر است.

نخستین خودسوزی دوم شهریورماه در مقابل در ورودی اتاق مدیرکل «بنیاد شهید و امور ایثارگران» قم اتفاق افتاد. خودسوزی‌های دوم و سوم نیز به ترتیب در تهران و قم صورت گرفت.

چهارم شهریور سال جاری، مقامات «بنیاد شهید» جمهوری اسلامی تائید کردند که یک «فرزند شهید» در شهر قم پس از آنکه درخواستش برای بستری شدن در بیمارستان رد شد اقدام به خودسوزی کرد و درگذشت.

رسانه‌های ایران پیش از آن گزارش داده بودند که یک فرزند «شهید» که ۴۷ سال داشت، در ساختمان بنیاد شهید استان قم با ریختن بنزین به روی خود، اقدام به خودسوزی کرد.

به گفته محمد عینی، معاون «بنیاد شهید» قم، این فرد یک شب قبل از خودسوزی به بیمارستانی در قم مراجعه کرده و خواسته بود که او را بستری کنند اما «چون بستری شدن باید با دستور پزشک انجام شود، بیمارستان او را پذیرش نکرده بود».

این مقام «بنیاد شهید» به جزئیات بیشتری در این باره، از جمله دلیل درخواست این فرد برای بستری شدن در بیمارستان، اشاره نکرده و تنها گفته «بر اساس اسنادی که در اختیار داریم» این فرد «یک بار در بیمارستان اعصاب و روان اردبیل و چهار مرتبه نیز در بیمارستان علی ابن ابیطالب قم» بستری بوده است.

وب‌سایت قم‌نیوز با اشاره به سه مورد خودسوزی قبلی، نوشته بود: «سه فاجعه خودسوزی در فاصله زمانی حدود چهل روز توسط ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم که ناشی از استیصال و ناامیدی مطلق آنها از حل مشکلاتشان بوده است بیانگر عملکر نامطلوب بنیاد شهید قم در ارائه خدمات حمایتی در حوزه درمانی، مشاوره روانی و حقوقی به ایثارگران تحت پوشش خود» است.

این وب‌سایت، خواستار «بازنگری در مدیریت این اداره در استان تا قبل از بروز حوادث دیگر» شده بود.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 60717
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا