وزیر ارتباطات:

۲۵هزار میلیارد تومان صرف زیرساختهای فناوری ارتباطات در ایران شد

جهان صنعت نیوز| محمدجواد آذری جهرمی در آیین بهره برداری شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال در مشهد اشتغالزایی را مهمترین هدف دولت اعلام و بیان کرد: امیدواریم با تامین منابعی که رئیس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه در اختیار قرار می دهند بتوان سالانه ۸۸ هزار میلیارد ریال اشتغال برای جوانان ایجاد کنیم.  طبق برنامه ریزی ها، راه اندازی ۱۰ پارک توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور پیش بینی و تاکنون دو مورد آن محقق شده است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برنامه ریزی شده در ۲۰ استان کشور کسب و کارها نوین ایجاد کنیم و موانع پیش روی آنها برداشته شود. تاکنون نتوانسته ایم اقتصادمان را پویا کنیم لذا باید فضاهای کسب و کار مازاد را در اختیار جوانان قرار داد و با برنامه ریزی، موانع کسب و کار را برطرف نمود. به همین خاطر دو مدیر را در خراسان رضوی که مانع کسب و کار می شدند عزل کرده ایم.

وی همچنین به نخستین پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال در مشهد اشاره و بیان کرد: خراسان رضوی نخستین استان در کشور است که این پارک را با ظرفیت ۱۲۰ شرکت راه اندازی کرده است. این پارک در فضایی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع پیش بینی شده که شش هزار متر آن در ساختمان اداره پست و بقیه در پست بانک مشهد مستقر است. این مجموعه برای فضای کسب و کار جوانان ایجاد شده تا بتوانند کارهای اقتصادی انجام دهند.

وی در ادامه همچنین گفت: هم اکنون ۶۶ درصد روستاها در ایران به شبکه اینترنت پرسرعت متصل هستند که امری موثر بر توسعه فناوریهای جدید در هر منطقه است. مدیریت اجرایی دولت می بایست برای اهداف نظارتی بوده و دولت بر کارها نظارت کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲۵۰ هزار اپلیکیشن ایرانی طراحی شده و این نشان می دهد کشور ما در این حوزه از ظرفیت خوبی برخوردار است. طبق برنامه ریزی صورت گرفته وزارت ارتباطات می بایست سالانه شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد. تاکنون چهار هزار میلیاد تومان آن محقق و به خزانه دولت واریز شده در حالی که تنها هزار میلیارد تومان آن در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 10973
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا