چهره دارندگان موبایل در چین برای احراز هویت اسکن می‌شود

جهان صنعت نیوز:  یک قانون جدید در چین مردم این کشور را موظف می‌کند که هنگام عقد قرارداد جدید برای تلفن‌های موبایل چهره خود را اسکن کنند.

دلیل کار این است که مقام‌های چینی می‌خواهند هویت صدها میلیون دارنده موبایل در این کشور را شناسایی کنند.

دولت چین می‌گوید خواهان “مراقبت از حقوق قانونی و منافع شهروندانش در فضای مجازی است.”

چین در حال حاضر هم از فناوری تشخیص چهره برای کنترل جمعیت خود استفاده می‌کند.

چین بیش از ۱۷۰ میلیون دوربین مداربسته در نقاط مختلف این کشور نصب کرده و قرار است ظرف سه سال آینده شمار این دوربین‌ها به ۴۰۰ میلیون برسد.

چین در استفاده از چنین فناوری‌هایی در سطح جهان پیشتاز است اما شدت استفاده آن باعث بروز بحث‌هایی در این کشور شده است.

در حال حاضر هنگام عقد قرارداد برای خرید موبایل جدید یا برای استفاده از خدمات تلفن همراه، افراد ملزم هستند کارت شناسایی ملی خود را (مثل بسیاری از کشورها) نشان دهند و عکس چهره خود را در اختیار فروشنده قرار دهند.

اما از امروز، چهره این افراد برای تشخیص هویت آنها باید اسکن شود تا مقامات مطمئن شوند دارنده موبایل و کارت ملی یکسان هستند.

چین برای سال‌ها تلاش کرده تا اطمینان حاصل کند افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند، با هویت “واقعی” خود چنین کاری انجام می‌دهند.

طبق یک قانون که از سال ۲۰۱۷ به اجرا در آمد، کاربران پیش از ارسال محتوای آنلاین باید هویت واقعی خود را آشکار می‎کردند.

قانون جدید برای اطمینان خاطر یافتن از توانایی دولت برای شناسایی کاربران تلفن‌های همراه در چین است.

جفری دینگ، محقق هوش مصنوعی در چین در دانشگاه آکسفورد می‌گوید یکی از انگیزه‌های دولت چین، “خلاص شدن از تلفن‌های همراه و حساب‌های اینترنتی ناشناس است تا امنیت سایبری را تقویت کرده و میزان جرایم اینترنتی را کاهش دهد.”

اما او می‌گوید یک انگیزه دیگر دولت چین، “ردیابی بهتر مردم این کشور است.”

آیا مردم چین نگرانند؟

وقتی مقررات جدید در سپتامبر امسال اعلام شدند، رسانه‌های چینی چندان توجهی به آن نکردند اما در اینترنت، صدها کاربر نگرانی خود را از این که این حجم از اطلاعات شخصی آنها توسط دولت نگهداری می‌شود، ابراز کردند.

چین در حال حاضر به طور گسترده دست به سانسور در اینترنت می‌زند و آن را به دقت زیر نظر دارد و به طور مرتب، هر محتوایی را که با آن مخالف است، و نمی‌خواهد شهروندانش آن را ببینند حذف می‌کند.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 66118
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا