نتایج ورزشکاران ایرانی در روز نخست المپیک توکیو

به گزارش جهان صنعت نیوز:   در روز نخست این بازی‌ها تنها دو ورزشکار کشورمان در رشته‌های قایقرانی و تیروکمان به مصاف رقبای خود رفتند. «نازنین ملایی» نخستین ورزشکار کاروان ایران بود که به رقابت با حریفان پرداخت. ملایی نماینده ایران در روئینگ ۲ هزار متر زنان با حریفانی از بلاروس، آمریکا، پاراگوئه، سودان و نیجریه مسابقه داد. از بین قایقرانان این گروه تنها پاروزن آمریکایی سابقه یک‌بار حضور در بازی‌های المپیک لندن را دارد.


نماینده ایران در بخش روئینگ زنان در نهایت توانست با ثبت زمان  هفت دقیقه و ۵۹ ثانیه و ۰۱ صدم ثانیه در جایگاه سوم قرار گیرد و به یک چهارم نهایی این مسابقات صعود کند. ملایی در حالی این نتیجه را ثبت کرد که پیش از اعزام به توکیو از ناحیه مچ دست آسیب دید و حضورش در این مسابقه در هاله‌ای از ابهام بود.

قایقران آمریکایی و بلاروس نیز در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند. در دور مقدمات ماده دو هزار متر روئینگ زنان از هر گروه سه نفر اول راهی دور بعد شده و دیگر ورزشکاران به مسابقه شانس مجدد می‌روند.

میلاد وزیری نیز به عنوان تنها نماینده تیراندازی با کمان در اسلحه ریکرو انفرادی مردان و در پایان مرحله تعیین رنکینگ بازی‌های المپیک در بین ۶۴ ورزشکار در جایگاه شصت و سوم قرار گرفت. نماینده تیر وکمان ایران در دومین تجربه حضور در المپیک امروز جمعه همزمان با آغاز بازی‌های٢٠٢٠  در اولین روز از رقابت‌ها در مرحله مقدماتی در جمع ۶۴ نماینده حضور یافت.

وی در نهایت با کسب ۶۲۹ امتیاز در جایگاه شصت و سوم قرار گرفت. تنها کماندار کشور مالاوی پایین‌تر از وزیری ایستاد. وزیری در مرحله حذفی روز سه‌شنبه به مصاف رقیبی از آمریکا می‌رود.

همچنین در پایان مرحله مقدماتی ریکرو انفرادی مردان کمانداری از کره جنوبی با کسب ۶۸۸ امتیاز اول شد، ورزشکاری از آمریکا با  ۶۸۲ امتیاز  دوم و کمانداری از کره‌جنوبی با ۶۸۱ امتیاز در جایگاه سوم جدول رده‌بندی مرحله مقدماتی قرار گرفتند.

 

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک  با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو شده است. با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

اخبار برگزیدهخواندنیورزشی
شناسه : 204633
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا