مخالفت آمریکا و چین با نحوه خرید تیک تاک توسط اوراکل

 به گزارش جهان صنعت نیوز:   مقامات آمریکایی می‌گویند نحوه خرید تیک تاک توسط اوراکل را بررسی می‌کنند تا مشخص شود این معامله چگونه باید تنظیم شود تا نگرانی‌های مربوط به حفظ امنیت ملی آمریکا رفع شود.


تیک تاک با صدور بیانیه‌ای در این زمینه گفته است ما پیشنهاد خود در این زمینه را به وزارت خزانه داری آمریکا ارائه کرده‌ایم و معتقدیم بدین شیوه نگرانی‌های امنیتی کاخ سفید رفع می‌شود. تیک تاک در آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در مصاحبه روز گذشته خود با شبکه سی ان بی سی در این مورد گفته است: بر اساس پیشنهاد تیک تاک اوراکل به عنوان شریک تجاری معتمد توصیف شده است. ما باید مطمئن شویم که نحوه این همکاری امنیت آمریکا را تضمین می‌کند و به همین منظور ظرف چند روز آینده در مورد مسائل فنی با اوراکل مذاکره می‌کنیم.

در شرایطی که طرف آمریکایی در مورد خرید تیک تاک توسط اوراکل ابهاماتی دارد، رسانه‌های دولتی چینی از جمله سی جی تی ان به نقل از برخی مقامات این کشور که نامشان را فاش نکرده‌اند، مدعی شده‌اند بایت دانس قصد فروش تیک تاک را به اوراکل بر مبنای شرایط مد نظر طرف آمریکایی ندارد و باید در جزئیات تجاری و فنی این قرارداد تغییراتی ایجاد شود. در این مورد جزئیات بیشتری در رسانه‌ها مطرح نشده است. اما به نظر می‌رسد استفاده اوراکل از عنوان شریک تجاری معتمد تیک تاک برای هر دو طرف آمریکایی و چینی ابهامات حقوقی و فنی ایجاد کرده است.

 

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 138036
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا