مجلسی ها با کارآفرینی بیگانه اند

جهان صنعت نیوز| عادل طالبی از  فعالان کسب و کارهای مجازی کشورمان در گفت و گو با جهان صنعت نیوز اظهار کرد: هر فردی که قصد دارد در یک کشور فعالیت کند باید خود را با قوانین بالادستی آن کشور مانند بیمه و مالیات وفق دهد. در ایران نیز قوانینی داریم که فعالان تمامی کسب و کارهای کشورمان چه در فضای مجازی و چه حقیقی موظف به اجرای آنها هستند.


بیمه دشمن استارتاپ ها نیست

او افزود: بیمه دشمن استارتاپ ها نیست بلکه نهادهای بیمه و مالیات موظف هستند بر اساس قوانین عمل کنند و استارتاپ ها نیز وظیفه دارند تا از قوانین پیروی کنند. مشکل اینجاست که این قوانین در برخی مواقع به درستی اجرا نمی شوند و در صورت اجرای درست نیز درک مناسبی از کسب وکارهای اینترنتی ندارند.

طالبی در رابطه با مشکلاتی که قوانین قدیمی بیمه و مالیات برای استارتاپ ها ایجاد می کنند بیان کرد: مواردی مانند دورکاری از سوی بیمه پذیرفته نیست، بیمه همواره برای شرکت ها بازرس می فرستد تا کارمندان را در حال فعالیت مشاهده کند واینکه یک فرد از راه دور برای شرکتی کار کند را نمی تواند بپذیرد.

او تاکید کرد: مواردی مانند دورکاری، برون سپاری و ویدئو مارکتینگ از سوی قوانین بیمه و مالیات کشورمان مردود است و این به دلیل آن است که قوانین کشور با توجه به تغییرات حوزه کار و اشتغال به روزرسانی نشده است.

مجلسی ها درگیر حاشیه اند

طالبی با اشاره به اینکه عدم به روزرسانی قوانین کشور به دلیل کوتاهی قوه مقننه و نمایندگان مجلس است بیان کرد: مجلس شورای اسلامی تنها درگیر حواشی بی اهمیت می شود و هیچ تصمیمی برای به روزرسانی قوانین مربوط به کارآفرینی و اشتغال کشور نمی کند. اگر مجلس قوانین مرتبط با استارتاپ ها را تصویب کند سازمان های بیمه و مالیات نیز آن را اجرا خواهند کرد اما قوه مقننه به شدت کند بوده و درگیر مسائل بی اهمیت است تا موارد مهمی مانند خلاء قانونی استارتاپ ها.

او تاکید کرد: یکی از دلایلی که نمایندگان مجلس قوانین کارآفرینی را به روزرسانی نمی کنند آن است که خود نیز زمانی کارمند بوده اند و اصلا کارآفرینی نکرده اند تا درک درستی از کسب و کارها داشته باشند. در واقع ۸۵ درصد مجلسی ها پیش از آنکه به عنوان نماینده مجلس انتخاب شوند کارمند بوده اند. نمی توان از این ها توقع داشتند پیچیدگی ها و ظرافت های کسب و کارهای اینترنتی را بشناسند و برای آن قوانینی وضع کنند.

این فعال کسب و کارهای مجازی گفت: بسیاری از کسب و کارها از طریق اتحادیه ها و تشکل های خود مشکلات بیمه و مالیات را رفع می کنند اما استارتاپ ها مشکلات بسیاری با این دو نهاد دارند که رفع شدن آنها تنها در گرو به روزرسانی قوانین است.

دانش و فناوری
شناسه : 18699
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا