فروش ۱۰۰ درصدی تیک تاک به مایکروسافت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  پیش از این اعلام شده بود مایکروسافت و چندین شرکت دیگر علاقمند به خرید فعالیت های آمریکایی برنامه اشتراک گذاری ویدیوی چینی تیک تاک هستند.


شرکت بایت دنس در سال ۲۰۱۷ برنامه شبکه اجتماعی Musical.ly را خریداری و آن را با تیک تاک ادغام کرد و یک شبکه اجتماعی موفق در آمریکا ایجاد کرد که نخستین برنامه چینی با موفقیت و محبوبیت بی سابقه در این کشور بود.

 با محبوبیت روزافزون تیک تاک، مقامات آمریکایی نگرانی هایی را درباره احتمال استفاده دولت چین از این برنامه برای دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی مطرح کردند. کمیته سرمایه گذاری خارجی در آمریکا که خرید خارجی کسب و کارهای آمریکایی را مورد بررسی قرار می دهد، بازبینی این خرید را در پاییز سال ۲۰۱۹ آغاز کرد.

مقامات دولت آمریکا سرگرم تحقیقات برای رسیدگی به نگرانی های امنیت ملی هستند که در خصوص این برنامه اشتراک گذاری ویدیوی چینی وجود دارد. منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: حداقل یک شرکت بزرگ دیگر و سرمایه گذاران در شرکت بایت دنس که شرکت مادر تیک تاک است، علاقمند به خرید سهمی در آن هستند.

همزمان با قوت گرفتن احتمال دستور دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای ممنوعیت تیک تاک در آمریکا، شرکت بایت دنس در حال بررسی تغییراتی در ساختار تیک تاک است.

یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت: بایت دنس منتظر موافقت دولت آمریکا با خرید تیک تاک توسط مایکروسافت است.

سرمایه گذاران در بایت دنس به ژانگ ییمینگ، مدیرعامل بایت دنس پیشنهادهای مختلفی برای رفع نگرانی های آمریکا در خصوص این برنامه مطرح کرده بودند. هر گونه راهکاری احتمالا باید مورد بررسی رگولاتورهای آمریکایی در کمیته سرمایه گذاری خارجی و همچنین رگولاتورهای ضدانحصارطلبی قرار گیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چنین قراردادی به منزله فرصت نادر برای سود بردن از رشد سریع این اپلیکیشن شبکه اجتماعی در آمریکا است. با این حال ارزش سهام تیک تاک ۲۰ تا ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و شرکت های معدودی توان تامین این پول را دارند. اکثر شرکت هایی هم که می توانند تیک تاک را در آمریکا خریداری کنند ممکن است چنین اقدامی را از نظر سیاسی دشوار ارزیابی کنند.

 

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 126792
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا