فرصت یک‌ماهه خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز

به گزارش جهان صنعت نیوز: از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری این وزارتخانه افزود: در اجرای تصویب‌نامه هیات وزیران درخصوص لزوم تعیین تکلیف وضعیت دستگاه‌های (ماینرهای) موجود در کشور، از تاریخ پنجم دی‌ماه امسال به دارندگان دستگاه‌های مذکور به‌ مدت یک‌ماه فرصت داده شده تا نسبت به ثبت مشخصات هویتی، تعداد، نوع و مدل دستگاه‌های ماینر خود و نیز پرداخت حقوق و عوارض دولتی از طریق لینک خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز مندرج در سامانه بهین‌یاب اقدام کنند.


وی بیان‌داشت: پس از پرداخت حقوق و عوارض دولتی، گواهی با شماره شناسه معین و یکتا که شامل مشخصات فنی و مدل دستگاه‌هاست در سامانه ایجاد و توسط متقاضی قابل دریافت است.

زرندی ادامه‌داد: دستگاه‌های نظارتی، قضایی و سایر ذی‌نفعان، امکان صحه‌گذاری اطلاعات گواهی را با درج شناسه یکتای گواهی از طریق زبانه «استعلام گواهی» در صفحه اصلی سامانه بهین‌یاب خواهند داشت.

وی افزود: تاکنون یک‌هزار و ۱۵۶ متقاضی درخواست خوداظهاری را در سامانه ثبت‌ کرده‌اند و ۲۴۰ متقاضی نیز موفق به پرداخت حقوق و عوارض دولتی شده‌اند و با توجه به محدودیت‌های زمانی، پیش‌بینی می‌شود این تعداد به‌سرعت افزایش یابد.

برپایه این گزارش، با توجه به ممنوعیت به‌کارگیری و نگهداری دستگاه‌های ماینر در مراکز فاقد مجوز، دارندگان این دستگاه‌های می‌توانند حداکثر تا تاریخ پنجم اسفندماه ۹۹ نسبت به تعیین‌تکلیف دستگاه‌های خود به‌یکی از روش‌های زیر اقدام کنند:

روش نخست: دریافت جواز تأسیس برای فعالیت استخراج رمزارز در سامانه بهین‌یاب و استفاده از دستگاه‌ها در محل‌های مجاز پس از اخذ پروانه بهره‌برداری در داخل کشور یا مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

روش دوم: امکان واگذاری دستگاه‌ها به ‌افراد دارای مجوز در سامانه و بارگذاری مستندات مربوط در سامانه

روش سوم: صادرات دستگاه‌ها به خارج از کشور و بارگذاری اسناد و مستندات مربوط در سامانه.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 162240
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا