عرضه گوشیهای جدید هواوی بدون پشتیبانی گوگل

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایسنا: ریچارد یو ، مدیر بخش مصرف‌کنندگان شرکت چینی هوآوی به تازگی اعلام کرده است که زمان رونمایی از گوشی‌های P۴۰ و P۴۰ Pro ، ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی در جریان برگزاری رویدادی در پاریس خواهد بود.

گفته می‌شود این دو مدل گوشی جدید هواوی از عملکرد و کیفیت بسیار بالایی در عکسبرداری و دوربین حرفه ای برخوردار خواهد بود.

وی ضمن اعلام زمان و مکان رونمایی از این محصولات جدید خاطرنشان کرد که این گوشی بدون پشتیبانی از خدمات و سرویس‌های موبایل گوگل با اندروید ۱۰ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

این غول تکنولوژی چینی چندماه پیش در فهرست سیاه دولت ایالات متحده آمریکا برای تجارت با شرکتهای تجاری بزرگ همچون گوگل قرار گرفت و تحریم شد و بدین ترتیب قادر به دریافت مجوز برای استفاده از برنامه های گوگل نبود.

اما از آنجا که اندروید یک سیستم عامل منبع باز یا اوپن‌سورس محسوب می‌شود ، هوآوی در تلاش است تا با ارائه خدمات اختصاصی خود تحت عنوان Huawei mobile services، سرویسهای جایگزینی را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

بر اساس گزارش اندروید سنترال، هوآوی سال گذشته بارها در واکنش به اخبار تحریم و اعمال محدودیت های جدید علیه این شرکت اعلام کرده بود که هیچ هراسی از این اتفاقات ندارد؛ چرا که قادر خواهد بود بدون نیاز به گوگل، به راحتی سیستم و سرویس‌های جایگزینی را برای بهره‌مندی کاربرانش از برنامه‌های مورد نظر خود فراهم کند.

این در حالیست که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که این مسئله می‌تواند کیفیت و عملکرد بالا و فوق العاده این گوشی را تحت‌ تاثیر قرار دهد و این محصول علی‌رغم دوربین حرفه‌ای و باتری بی‌نظیر با فروش و استقبال بالایی در بازارهای جهانی روبه‌رو نخواهد شد.

هر چند که بعضی از آنها خاطرنشان کردند که مشتریان هوآوی در کشور چین شامل این پیش‌بینی نخواهند شد و ممکن است استقبال بسیار بالایی از آن کنند.

 

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 73037
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا