عذرخواهی آذری جهرمی برای انتشار تصویر لباس فضانوردی

به گزارش جهان صنعت نیوز«محمدجواد آذری جهرمی» امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: هفته گذشته کار تبلیغی اشتباهی صورت گرفت و افکار عمومی نیز به آن واکنش نشان داد.


وی اظهار داشت: همان شب هم توضیح دادم که مساله چه بود اما باید بدون لکنت عذرخواهی کرد که انتخاب آن لباس فضانوردی ، اشتباه رسانه‌ای بود. این کار اصل موضوع تصمیم ایران برای اعزام فضانورد را تحت الشعاع قرار داد و خبر را پوشاند. باید از دوستانی که در حوزه فضایی و اعزام فضانورد تلاش می‌کنند پوزش خواست. این پست را حتما حذف خواهم کرد.

«محمدجواد آذری جهرمی» امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: هفته گذشته کار تبلیغی اشتباهی صورت گرفت و افکار عمومی نیز به آن واکنش نشان داد.

وی اظهار داشت: همان شب هم توضیح دادم که مساله چه بود اما باید بدون لکنت عذرخواهی کرد که انتخاب آن لباس، اشتباه رسانه‌ای بود. این کار اصل موضوع تصمیم ایران برای اعزام فضانورد را تحت الشعاع قرار داد و خبر را پوشاند. باید از دوستانی که در حوزه فضایی و اعزام فضانورد تلاش می‌کنند پوزش خواست. این پست را حتما حذف خواهم کرد.

آذری جهرمی اضافه کرد: آدم باید یک جاهایی علاوه بر صداقت، شجاعت بیان هم داشته باشد و مسائل را خیلی شفاف توضیح دهد. هدف از انتشار آن لباس اعلام خبر سفارش ۵ کپسول زیستی برای پیشبرد برنامه فضانوردی بود که در رسانه‌ای کردن آن، اشتباه تبلیغاتی از سوی تیم ما پیش آمد. 

موفقیت ۹۵درصدی «ظفر»
وزیر ارتباطات با رد احتمال حمله اینترنتی گسترده هکرها برای خرابکاری در ارسال ماهواره افزود: ماهواره ظفر اگر ۱۲ثانیه بیشتر دوام می‌آورد و سرعت خود را از دست نمی‌داد قطعا به موفقیت۱۰۰درصدی در مدار قرار می‌گرفت. علت کم آوردن سرعت می‌تواند به کیفیت سوخت، وزن ماهواره و توان موتور مربوط باشد. اگر ماهواره ظفر ۱۲ثانیه دیگر فعالیت می‎‌کرد قطعا در مدار قرار می‌گرفت. خوشبختانه اشکال فنی قبلی که در ماهواره پیام وجود داشت، با تغییراتی که صورت گرفت در ماهواره ظفر به طور کامل برطرف شد و از نظر ما ظفر موفقیت ۹۵ درصدی داشت.

سازمان فضایی آماده برقراری ارتباط ماهواره‌ای
آذری جهرمی در پاسخ به وضعیت ارتباطات تلفن همراه و ثابت در استان گیلان گفت: دلیل قطعی گسترده در شبکه ارتباطی قطعی برق است. ۵۰ درصد ارتباطات در استان قطع شد و به واسطه آن مراکز مخابراتی و ارتباطات سیار که فاقد دیزل بودند دچار اختلال شدند.

شب گذشته ۴ اکیپ با تجهیزات لازم از شهرهای همجوار به گیلان اعزام شدند که دو تیم پشت ترافیک ماند و دو تیم دیگر وارد استان شدند. به واسطه قطعی برق ۳۸۱سایت خاموش شده بود که اکنون ۹۰ سایت دوباره به کار افتاده‌اند و املش و چابکسر به شبکه ارتباطی بازگشته‌اند. تیم‌های اعزامی در تلاش هستند که ارتباطات را به حالت عادی برگردانند.

او اشاره کرد: سازمان فضایی برای اتصال ارتباط سیار ماهواره‌ای در مناطق اعلام آمادگی کرده است تا مردم بتوانند به واسطه ایستگاه‌های ارتباط ماهواره‌ای، امکان برقراری تماس داشته باشند. ما نیز از سازمان فضایی خواستیم این کار را زودتر انجام بدهند.

کاربران در انتظار کیفیت بهتر اینترنت
وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران از فعالیت دو ساله‌ وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات در حوزه رگولاتوری و کیفیت اینترنت که به تازگی به بار نشسته خبر داد و به زودی خبرهای تکمیلی درخصوص آن اعلام خواهد شد: در چند سال اخیر ۳۰۰هزار مشترک پهن‌باند را به بیش از ۷۰ میلیون مشترک رساندیم. کمیت در توسعه خدمات داده و اینترنت در کشور پیشرفت چشمگیری داشته اما مطالبه مردم بیش از کمیت به کیفیت مربوط است.

او اظهار داشت: این پروژه در دنیا به این صورت توسط رگولاتوری‌ها و تنظیم مقررات و نظارت دولتی بر اپراتورها انجام می‌شود و تاثیر بی‌نظیری بر کیفیت اینترنت دارد. به زودی درباره آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. 

آذری جهرمی درباره سهم ۱۰درصدی اقتصادی دیجیتال از اقتصاد کل کشور گفت: این هدفی است که در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده و باید تلاش کنیم به این هدف برسیم. سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۵ در اقتصاد کشور ۱.۸ درصد بود که در سال گذشته به عدد ۲.۸۸ رسید.

 اقتصاد دیجیتال متشکل از فعالیت‌های دیجیتال است که شامل تراکنش‌های خرده فروشی، تاکسی‌های اینترنتی می‌شود. سهم اقتصاد دیجیتال کشورهای همسایه از کل اقتصاد چیزی حدود ۸.۵ درصد است و بر اساس در برنامه افق ۱۴۰۴ ایران، ما باید با ۱۰درصد سهم، جایگاه اول را داشته باشیم. البته این کار نیاز به محاسبات اقتصادی دارد. ضمن این که ظرفیت حوزه آی.سی.تی برای کسب این سهم ظرفیت خوبی است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلاندانش و فناوری
شناسه : 88498
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا