سرگردانی پروازهای هوایی چین به ایالات متحده آمریکا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  دولت آمریکا اواخر روز جمعه دولت چین را تهدید کرد که شرکت‌های هواپیمایی آمریکا ارائه خدمات به چین را از سر نخواهند گرفت و به چهار فروند هواپیمای چینی دستور داد که برنامه های پرواز خود را به دولت آمریکا اطلاع دهد.


رئیس جمهور ایلات متحده، دونالد ترامپ اعلام کرد که محدودیت‌های اعمال شده تقلیل یافته است امّا اضافه کرد: ” مذاکرات با چین نتواسنته است راه رسیدن به یک توافق را در پیش بگیرد. “

 وزارت حمل و نقل ایالات متحده ، که سعی در ترغیب چین برای از سرگیری خدمات هواپیمایی را دارد در اوایل این هفته به چند پرواز چارتر چینی به علت عدم رعایت الزامات مقرر شده  اخطار داد. وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد که شرکت هواپیمایی دلتا و شرکت‌های هواپیمایی آمریکا می‌خواهند پرواز‌های خود را از ماه ژوئن از سر بگیرند. این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی چینی پروازهای ایالات متحده را در طول همه گیری کوید ۱۹ ادامه داده‌اند.

در این دستور آمده است که شرکت هواپیمایی چین ایر، شرکت هواپیمایی چین شرقی، شرکت هواپیمایی چین جنوبی، شرکت هلدینگ ایرلاینز هاین و شرکت های تابعه آن‌ها باید تا ۲۷ ماه مه برنامه‌ها و سایر جزئیات پرواز خود را ارائه دهند.

این وزارتخانه هشدار داد که می‌تواند برخلاف قانون قابل اجرا یا منافع عمومی در پروازهای چینی تغییر ایجاد کند.

سازمان های حمل و نقل هوایی ایالات متحده و چین، سازمان هواپیمایی کشوری چین و وزارت خارجه چین به درخواست‌های اظهار نظر هنوز پاسخ ندادند.

در ۳۱ ژانویه  دولت آمریکا از ورود بیشتر شهروندان غیر آمریکایی که طی ۱۴ روز گذشته در چین بوده‌اند، ممانعت به عمل آورد امّا هیچ محدودیتی برای پروازهای چینی اعمال نکرده است. عمده شرکت‌های حمل و نقل ایالات متحده به طور داوطلبانه تصمیم به متوقف کردن همه پروازهای مسافری به چین در ماه فوریه گرفتند.

دلتا و یونایتد پروازهای باری به مقصد چین دارند. دلتا درخواست پرواز روزانه به فرودگاه شانگهای پودونگ از دیترویت و سیاتل را تأیید کرده بود در حالی که آمریکا خواسته بود روزانه به پرواز در شانگهای پودونگ از سان فرانسیسکو و فرودگاه نیوورک در نزدیکی نیویورک و بین سانفرانسیسکو و پکن پرواز کند.

تعداد پروازهای هفتگی ترکیبی برنامه ریزی‌ شده بین دو کشور توسط حمل و نقل‌های آمریکایی و چینی که از ژانویه به ۳۲۵ پرواز رسیده بود، به دستور آمریکا  در اواسط ماه فوریه توسط ۴ شرکت چینی به ۲۰۵ پرواز کاهش یافت.

CAAC در اواخر ماه مارس گفت که خطوط هوایی چینی می‌توانند طبق دستورالعمل ایالات متحده فقط یک پرواز مسافرتی هفتگی را در یک مسیر به هر کشوری داشته باشند و نمی‌توانند بیشتر از تعداد پروازهایی که در ۱۲ مارس داشته‌اند، پرواز کنند.

این وزارتخانه می گوید  خطوط هوایی مسافری ایالات متحده تا ۱۲ مارس تمام پروازها را متوقف کرده‌است و طبق اعلامیه CAAC ” مانع برقراری مجدد برنامه‌های پروازهای مسافری به چین می شود.”

CAAC طی تماس در ۱۴ می به دولت آمریکا گفت که چین در نظر دارد شرط برنامه ۱۲ مارس را از بین ببرد، امّا محدودیتی برای پرواز یک بار در هفته در یک مسیر به چین همچنان وجود ندارد.”

در اوایل روز جمعه وزارت بازرگانی ایالات متحده ۳۳ شرکت و موسسه چینی را به لیست تحریمهای خود اضافه کرده است.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهخواندنی
شناسه : 110172
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا