ساعت دربی ۳۱ شهریور تغییر کرد

جهان صنعت نیوز: حمید رضا گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران از تغییر ساعت دربی ۳۱ شهریور به ساعت ۱۶ و اختصاص سهمیه ۵۰ درصدی به تماشاگران دو تیم خبر داد.

وی در مورد نودمین شهرآورد پایتخت گفت: زمان بازی استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۴۵: ۱۸ به ۱۶ تغییر یافت.

وی در مورد زمان برگزاری بازی بیان کرد: شهرآورد نودم دو تیم استقلال و پرسپولیس یکشنبه ۳۱ شهریور برگزار می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه  میزبان این بازی تیم استقلال است، گفت: در این مسابقه سهیمه ۵۰ درصدی به تماشاگران هر تیم اختصاص یافته است این در حالی است که پیش از این قانون ۹۰ به ۱۰ در مور تماشاگران تیم‌های میزبان و مهمان اعمال می‌شد.

گفتنی است که امروز نودمین مسابقه بین تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس درحالی برگزار می شود که این مسابقه به خاطر خودسوزی سحر خدایاری که عده ای آن را «دختر آبی» نامیدند و از طرفداران باشگاه استقلال بود حساسیت های خاصی هم نسبت به این بازی وجود دارد. در ادامه همه چیز درباره دربی‌های پایتخت را خلاصه وار ذکر کرده ایم.

از سوی دیگر با افزایش فشارهای فدراسیون بین المللی فوتبال درخصوص حضور بانوان ایرانی در بازی های تیم های ملی و باشگاهی و اعلامیه رسمی این فدراسیون که اخیرا نسبت به آماده سازی زمینه های لازم برای حضور همیشگی زنان ایران در محیط ورزشگاه ها، تاکید کرده بود، در واقع دربی ۹۰ به لحاظ حضور بین اللمللی ورزش ایران در مناسبات مختلف نقطه عطفی محسوب می شود.

اگرچه این بازی هم ظاهرا بدون حضور بانوان برگزار می شود؛ اما به نظر می رسد با اتفاقی که برای فدراسیون جودوی ایران روی داد و این فدراسیون به طور رسمی از کلیه فعالیت های ورزشی و اجتماعی خود تعلیق شد، و برای مواجه نشدن به چنین مشکلی در عرصه فوتبال، مقام های مسئول باید هر چه سریع تر نسبت به حل و فصل این معضل جدی تدابیری بیندیشند.

از این جهت می توان گفت که دربی امروز هم از لحاظ سیاسی و هم از نظر بین المللی و البته از نظر مواجهه و عملکرد تماشاگران در واکنش به رویدادهای اخیر خائز اهمیت باشد.

این دو تیم در پنج دهه سال گذشته، شصت و هشت بار با یکدیگر بازی کرده اند که همواره این بازی ها با حساسیت های خاصی به همراه بوده است.

ضمن این که ماهیت دولتی این تیم های محبوب همواره ماهیتی سیاسی به عملکرد این باشگاه ها و برگزاری دربی های پرحاشیه تهران داده است.

مساله ای که احتمال دارد با خصوصی سازی مطلق این دو باشگاه از آن کاسته شده و بازی های این دو تیم هم مانند دربی های بزرگ جهان، فقط در قالب یک بازی محض نگریسته شود.

همه چیز درباره دربی‌های پایتخت

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که امروز یکشنبه ۳۱ شهریورماه در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر برگزار می‌شود و عموما از آن به عنوان شهرآورد سرخابی یاد می شود، آمار و ارقام جالب توجهی هم درتاریخچه خود دارد که در ادامه اجمالا به آن ها اشاره می کنیم.  در باره دربی بیشتر بخوانید: 

 

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهورزشی
شناسه : 48823
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا