ساخت محصول چت صوتی در فیس بوک

به گزارش جهان صنعت نیوز: شرکت فیس بوک در راستای تلاش برای توسعه فعالیتش در اشکال ارتباطی جدید، در حال ساخت یک محصول چت صوتی مشابه اپلیکیشن محبوب کلاب هاوس (Clubhouse) است.


اپلیکیشن شبکه اجتماعی کلاب هاوس که به افراد اجازه می دهد در چت رومهای صوتی به صحبت درباره موضوعات مختلف بپردازند، محبوبیت رو به رشدی پیدا کرده است. منابع آگاه به روزنامه نیویورک تایمز اعلام کردند مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک به اشکال ارتباطی صوتی علاقمند شده است و روز یکشنبه در اپلیکیشن کلاب هاوس ظاهر شد و درباره واقعیت افزوده و واقعیت مجازی صحبت کرد.

به گفته منابع آگاه، مدیران فیس بوک به کارمندانشان دستور داده اند محصول مشابهی بسازند. این محصول در مراحل اولیه طراحی قرار دارد.

فیس بوک سابقه طولانی در ورود به فناوریهای جدید و دنبال کردن ابزارهای مختلفی دارد که کاربران به خصوص مخاطبان جوان را جذب می کند. زاکربرگ سایت اشتراک گذاری عکس اینستاگرام، اپلیکیشن پیام رسانی واتس اپ و شرکت واقعیت مجازی اوکولوس را هنگامی که استارتاپهای کوچکی بودند خریداری کرد. این شرکت در سیلیکون ولی برای کپی برداری از رقیبانش معروف است. اینستاگرام در سال ۲۰۱۶ قابلیت استوری اسنپ چت را کپی کرد و سال گذشته محصول مشابه تیک تاک به نام Reels را عرضه کرد. فیس بوک پس از محبوبیت سرویس کنفرانس ویدیویی زوم در سال گذشته، سرویس چت ویدیویی گروهی رومز را ایجاد کرد و امسال سرگرم کار روی یک سرویس خبرنامه است.

کلاب هاوس سال گذشته توسط پل دیویسون و روهان سث راه اندازی شد و در میان نخبگان سیلیکون ولی به عنوان یک اپلیکیشن آیفون خصوصی که تنها با دعوت قابل دسترس است، محبوبیت یافت. این اپلیکیشن در مرحله بتا قرار دارد یعنی پیش از عرضه گسترده، هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد.

کاربران پس از ثبت نام در کلاب هاوس، می توانند چت رومهای اختصاصی برای موضوعات مختلف ایجاد کنند. مدیوم مورد نظر کلاب هاوس به جای ویدیو یا متن، چت صوتی است. این اپلیکیشن در دوران همه گیری ویروس کرونا رونق پیدا کرد زیرا افراد در جست و جوی راههایی برای ارتباط با افراد دیگری بودند که در انزوا بودند. کلاب هاوس در کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، ژاپن و ترکیه در صدر اپلیکیشنهای محبوب اپ استور بوده است. به گفته موسسانش، دو میلیون کاربر هفتگی دارد.

دهها شخصیت معروف در این اپلیکیشن ظاهر شده و به مباحث مختلف پیوسته اند و از این سرویس برای تبلیغ پروژه هایشان استفاده می کنند.

کلاب هاوس با ارزش یک میلیارد دلار، در ژانویه ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد. سال گذشته ارزش این استارتاپ ۱۰۰ میلیون دلار بود و سرمایه گذارانش شرکت سرمایه گذاری اندرسن هوروویتز و بیش از ۱۸۰ نفر دیگر هستند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، علاقه بین المللی به کلاب هاوس افزایش یافته و این اپلیکیشن دوشنبه هفته جاری در چین مسدود شد.

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 171306
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا