ریزش بیش از یک تریلیون دلاری سهام شش غول فناوری

به گزارش جهان صنعت نیوز:  اپل که در ۱۹ اوت به ارزش بازار دو تریلیون دلاری دست یافت، با سقوط آن به میزان حدود ۳۲۵ میلیارد دلار در مدت سه روز گذشته مواجه شد. ارزش سرمایه بازار مایکروسافت ۲۱۹ میلیارد دلار، آمازون ۱۹۱ میلیارد دلار و آلفابت ۱۳۵ میلیارد دلار کاهش یافت و تسلا که ارزش سهامش روز سه شنبه ۲۱ درصد سقوط کرد و بدترین سقوط روزانه تاریخ خود را تجربه کرد، ۱۰۹ میلیارد دلار ارزش سرمایه بازارش را در سه روز گذشته از دست داده است. ارزش فیس بوک هم ۸۹ میلیارد دلار کاهش یافت.


بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، ارزش غولهای فناوری در سال میلادی جاری با وجود شیوع ویروس کرونا و بیکاری گسترده، رشد چشمگیری داشته است. سرمایه گذاران روی این حساب که غولهای فناوری با توجه به عظمت و قدرتشان می‌توانند پناه خوبی در برابر رکود ناشی از پاندمی باشند، میلیاردها دلار را به سوی آنها سرازیر کرده اند و ارزش این پنج شرکت از ۲۳ مارس مجموعا سه تریلیون دلار افزایش یافته است که تقریبا با مجموع ۵۰ شرکت ارزشمند بعدی شاخص اس اند پی ۵۰۰ برابر شده است. ارزش سهام اپل روزانه ۶.۸ میلیارد دلار افزایش یافت که بیشتر از ارزش امریکن ایرلاینز بود.

شش شرکت بزرگ فناوری در ابتدای سال ۲۰۲۰ حدود پنج تریلیون دلار ارزش داشتند اما مجموع ارزش آنها تا روز سه شنبه به ۷.۱ تریلیون دلار رسید. اگرچه این شرکتها در سه روز گذشته ضرر هنگفتی را متحمل شدند اما همچنان ارزش آنها ۲.۱ تریلیون دلار بیشتر از ابتدای سال است.

 

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 135988
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا