رکود اقتصادی ، بهترین فرصت برای شروع استارت‌آپ ها

به گزارش جهان صنعت نیوز:  تحقیقات نشان می‌دهد که نرخ کارآفرینی در دوره‌هایی که آمار بیکاری بالاست، افزایش می‌یابد. درست مثل رکود بزرگ اقتصادی سال  ۲۰۰۸. Airbnb ، Venmo و Rentway Runway تنها چند نمونه از مشاغل موفق هستند که از دل رکود اقتصادی بیرون آمده‌اند.

بهترین زمان برای شروع کار کارآفرینی می‌تواند همین حالا باشد.اسکات گالووی استاد دانشکده تجارت استرن دانشگاه نیویورک در گفتگو با سارا سیلورشتاین تاجر داخلی در مصاحبه ای در اوایل این ماه گفت: ” اوج رکود زمان خوبی برای شروع یک تجارت است.”

گالووی عدم توجه عموم به WeWork و همچنین خرید کل محصولات غذایی آمازون را پیش بینی کرد بود. او ۹ تجارت خود را آغاز کرده است و فکر می کند شش تا ۱۲ ماه آینده – که طی آن اقتصاد جهانی ممکن است به پایین ترین سطح خود سقوط کند – بهترین زمان در دهه گذشته برای ایجاد شغل خواهد بود.

سایر کارآفرینان و کارشناسان تجارت با گالووی موافق هستند. مشاهدات آن‌ها توسط برخی تحقیقات و شواهد تأیید شده‌است که می‌تواند خبر خوبی برای متخصصانی باشد که شغل خود را از دست داده اند – در هشت هفته منتهی به اواسط ماه مه ، بیش از ۳۶ میلیون نفر در ایالات متحده برای دریافت مزایای بیکاری تقاضا کردند – و به دنبال راهی هستند که بتوانند شغل خود را دوباره برای کسب درآمد بدست بیاورند.

اگر نمی‌توانید کسی را استخدام کنید خودتان کارها را در دست بگیرید.بنیانگذارانی که فعالیت خود را در دوران رکود اقتصادی شروع می‌کنند به اینگونه فراز و نشیب‌ها عادت دارند. گالووی دلایل فرصت طلایی که رکود اقتصادی برای شروع کار جدی فراهم می‌کند را تشریح کرده:

استخدام استعداد‌های برتر، ساده‌تر و ارزان‌تر است. متقاضیان کار آزادی عملی که قبلا داشته‌اند را در زمان رکود اقتصادی ندارند زیرا در دیگر اوقات ده‌ها کارفرما دیگر سعی در ترغیب آن‌ها به ترک و جذب مجدد نیرو توسط شرکت رقیب هستند.

حتی منابعی که برای شروع کار لازم است مثل هزینه‌ای که برای تهیه محل مورد نظر برای انجام فعالیت‌ها بسیار ارزان‌تر است.

شرکت هایی که ممکن است از محصولات و خدمات شما استفاده کنند تمایل بیشتری برای نوآوری و امتحان کردن چیزهای جدید دارند که باعث می شود از رکود خارج شوند. تا تنور داغ است نان را بچسبانید.به عنوان یک بنیانگذار به چیزی که عادت داشته باشید عادت می‌کنید که یکی از عوامل موثردر پیشرفت شما خواهد بود. صرفا تصور ذهنی شما از رضایت باعث موفقیت شما می‌شود چرا که به سرمایه‌ای بسیار ارزان دسترسی دارید. (گالووی به پول سرمایه گذاران اشاره دارد که نسبت به زمان رونق اقتصادی راحت‌تر جریان می یابد.)

شرکت‌های موفقی مانند جنرال موتورز و هیولت پاکارد (Hp) در زمان رکود بزرگ اقتصادی شکل گرفته‌اند. رکود بزرگ اقتصادی یک نمونه کامل است از آنچه گالووی درمورد آن صحبت می‌کند.

مقاله‌ای در سال ۲۰۱۳ که در مجله اقتصاد و استراتژی مدیریت منتشر شده‌است که می‌گوید نرخ بیکاری از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ ۱۰۰٪ افزایش یافته‌است. در مدّت مشابه میزان کارآفرینی ۱۶٪ افزایش یافته‌است. رابرت فریلی استاد اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا،سانتا کروز گفت: “رکود در بازار کار یکی از عوامل اصلی تعیین کننده در ایجاد شغل است.”

بسیاری از برند‌های مطرح از جمله Airbnb ، UBer ، Venmo و Rent the Runway ماحصل رکود اقتصادی هستند. مقاله ای در سال ۲۰۰۸ توسط پل گراهام موسس استارت‌آپ Y Combinator و همچنین شتاب‌دهنده‌ی Airbnb نوشته شد که درآن ذکر کرده‌است که وضعیت اقتصاد هیچ ارتباطی با موفقیت یا عدم موفقیت یک استارتاپ ندارد. در واقع گراهام اذعان داشت اکنون زمان مناسبی برای ساختن چیزی است که به مردم کمک کند تا پول بیشتری پس‌انداز کنند.

این می تواند برای استارت‌آپ‌هایی که در زمان یک وضیت اقتصادی دشوار راه‌اندازی می‌شوند سخت باشد تا بتوانند اعتباری درخور برای برند خود ایجاد کنند.
گالووی گفت: حفظ مشاغل موجود در دوران رکود اقتصادی می تواند چالش برانگیز باشد. وی گفت: “الان تجارت کار بسیار سختی است زیرا نه تنها ما شوکه هستیم بلکه تقاضا به طرز چشمگیری کاهش یافته‌است.”نقل قولی از زاویه دیگر: حتی اگر شما در حال ایجاد چیزهای جدید هستید لزوماً دستیابی به آن نمی‌تواند آسان باشد.

سارا موریرا استادیار استراتژی دانشکده مدیریت Kellogg گفت: مشاغل ایجاد شده در دوره‌ی رکود اقتصادی تمایل دارند کوچک‌تر از مشاغل آغاز شده در زمان رونق بمانند – حتی اگر مشاغلی که در طول رکود اقتصادی شروع می شوند بازدهی بالاتری داشته باشند. تحقیقات Moreira نشان می‌دهد کسب و کارهایی که در زمان رکود فعالیت خود را آغاز می‌کنند در سخت‌ترین زمان برای مطرح کردن و معرفی خود و همچنین جلب اعتماد مخاطب قرار دارند.

تجربه گالووی داستان را کمی متفاوت روایت می کند وی اظهار داشت: مشاغلی که وی در زمان رکود اقتصادی با آنها شروع به کار کرده‌است (در سال ۲۰۱۰ ، درست بعد از رکود بزرگ و در سال ۱۹۹۲ ، همچنین بلافاصله پس از رکود اقتصادی) بیشتر از مشاغلی که او در دوران رونق اقتصادی شروع به کار کرده است ، موفق‌تر هستند

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیده
شناسه : 108755
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا