دردسر تازه مهناز افشار

جهان صنعت نیوز: «رضا کیانیان»، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان به تازگی در مصاحبه ای در اشاره به بیان دغدغه‌های محیط زیستی خود در فضای مجازی و اینکه چرا رویکرد دیگری در فضای مجازی ندارد، گفته است: لزومی نمی‌بینم که در مورد همه مسائل موضع‌گیری کنم.


او در بخش دیگری از همین مصاحبه تصریح می‌کند: شما الان می‌گویید فلانی (بازیگر) دستمزد نجومی می‌گیرد، می‌گویم بگیرد. به من و شما چه ربطی دارد؟ نوش‌جانش، نمی‌گیرد، باز هم به من و شما ربطی ندارد. باز هم نوش‌جانش. یعنی خودش می‌داند و کارفرمایش و شغلش. ما چرا باید سرمان را در هر سوراخی بکنیم؟ ما چرا باید ذهنمان را مشغول کنیم به اینکه فلانی چقدر دستمزد می‌گیرد.

رویکرد تازه‌ای که توسط برخی از سلبریتی‌های ایرانی مبنی بر اینکه نباید درباره هرچیزی که پیرامونش اطلاع کافی وجود ندارد اخذ موضع کرد؛ یک اقدام مطلوب است که امید به فراگیری آن وجود دارد.

اقدامی مطلوب اما دیرهنگام که نبودش، ضرر و آسیب‌های مهمی را طی سال‌های گذشته شامل بخش‌هایی از افکار عمومی کشورمان در بخش‌های مهمی مثل سیاست، جامعه و اقتصاد کرد.

قبل از رضا کیانیان ، خانم پگاه آهنگرانی نیز در صحبت‌هایی تأکید کرده بود که بهتر است سلبریتی‌ها درباره هرچیزی موضع‌گیری نکنند.

تأکیدی که البته با کنایه توییتری مهناز افشار، بازیگر پر حاشیه سینما مواجه شد.

افشار در کنایه به آهنگرانی نوشته بود: «پگاه آهنگرانی عزیزم، پیغامت را همه شنیدن؛ امیدوارم هرچه زودتر حکم ممنوع‌الخروجیت لغو بشه.»

افشار همچنین در یک توییت دیگر نیز تصریح کرده بود که در قبال این موضع‌گیری مهم آهنگرانی، به اخلاقمداری او شک کرده است!

و اکنون خانم افشار در مقابل موضع‌گیری مشابه یک سلبریتی شهیر ایرانی هم قرار گرفته که دقیقا هم‌نظر با خانم آهنگرانی است…

این نکته بدیهیست که اخذ مواضع عقلانی چهره‌هایی مثل آقای کیانیان و خانم آهنگرانی، بازار موضع‌گیری‌های کاسب‌کارانه و اپوزسیون‌نمایی را کساد خواهد کرد و در این میان عده‌ای نیز ضربه خواهند خورد.

اما امر مصلحت‌آمیز و چیزی که عقل و منطق آنرا تأیید می‌کند همواره بایستی مد نظر تمام مراجع اجتماعی از جمله اصحاب هنر و سلبریتی‌ها باشد.

گفتنیست، سعید حجاریان، از تئوریسین‌های جریان چپ، چند سال قبل در اظهاراتی اینطور گفته بود که ما (اصلاح‌طلبان) بایستی سیاست‌های خود را از طریق سلبریتی‌ها و مشاهیر بیان کنیم.باکس افیس ایران

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 49618
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا