خبر مهم از فدراسیون؛ VAR امشب وارد ایران می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  استفاده از تجهیزات کمک داور ویدیوی یا همان VAR در فوتبال چند سالی است که باب شده و اوج آن در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود و پس از آن کشورهای زیادی برای کاهش اشتباهات تاثیرگذار داوری در جریان مسابقه رو به این تکنولوژی جدید آوردند.

ضریب بالای اشتباهات داوری در فوتبال ایران در ۱-۲ فصل اخیر اعتراضات زیادی از سوی تیم‌های مختلف به همراه داشته و استفاده از VAR در فوتبال ما تبدیل به یک مطالبه از سوی باشگاه‌ها شده و در چند مقطع هم مسئولان فدراسیون فوتبال قول‌هایی در این خصوص داده بودند که تا امروز هیچکدام از آنها عملی نشده است.

با این وجود مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شرایط متفاوتی دارد و با توجه به الزام AFC برای استفاده از این تکنولوژی در دادن مجوز میزبانی به ایران، مسئولان فدراسیون فوتبال اقدام به تهیه ابزار و تجهیزات این تکنولوژی و ورود آن به ایران برای نصب و راه اندازی در ورزشگاه آزادی کردند تا بتوانند مجوز میزبانی در بازی با کره جنوبی را دریافت کنند.

شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرد که تجهیزات VAR تهیه شده و امشب وارد ایران می‌شود تا اقدامات مربوط به نصب و راه اندازی آن در ورزشگاه آزادی هرچه سریعتر انجام شود.

دیدار ایران مقابل کره جنوبی سه شنبه ۱۹ مهرماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و این بازی در هفته چهارم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار خواهد شد.

اخبار برگزیدهخواندنیورزشی
شناسه : 219685
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا