جهرمی هفته آینده به مجلس می‌رود

جهان صنعت نیوز: رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه قرار بود وزیر ارتباطات این هفته با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گزارش جامعی از روند پایداری شبکه ملی اطلاعات در زمان قطع اینترنت، ارائه دهد، اظهار داشت: به دلیل برگزاری مراسم راهپیمایی مردمی در حمایت از اقتدار و امنیت کشور در تهران، این جلسه به هفته آینده موکول شد.


وی گفت: در جلسه هفته آینده کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از وزیر ارتباطات دعوت شده است که در خصوص میزان پایداری شبکه ملی اطلاعات طی یک هفته اخیر، گزارش دهد.

سبحانی فر با اشاره به اینکه بررسی نقاط ضعف و قوت خدمات دهی شبکه ملی اطلاعات از جمله محورهای این جلسه خواهد بود، افزود: موضوع زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات، تامین امنیت این شبکه، وضعیت ارائه محتوای آنلاین بر این بستر و سایر موضوعات مربوط به شبکه ملی اطلاعات، در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطع اینترنت در هفته گذشته و استفاده از شبکه ملی اطلاعات گفت: شواهد نشان داد که میزان تاب آوری و پایداری شبکه ملی اطلاعات تا حدودی دارای وضعیت مطلوبی است.

وی با اشاره به نقطه ضعف این شبکه افزود: آنچه که هنوز روی این شبکه با مشکلاتی همراه است، به نقایص موجود در اشتراک گذاری داده ها و انتقال محتوا مربوط می شود.

وی تأکید کرد: در این راستا لازم است که سایر دستگاهها نیز با اشتراک گذاری اطلاعات، از زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات برای سرویس دهی مطلوب به مردم استفاده کنند.

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 64280
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا