جریمه دوباره روسیه برای توییتر

به گزارش جهان صنعت نیوز: رگولاتور ارتباطات دولتی روسیه (روس کومنادزور) هفته گذشته اعلام کرد که توییتر در عمل به درخواست روسیه برای حذف محتوای مجرمانه به سرعت عمل نکرده و برای انجام چنین کاری تعلل کرده است. کندی سرعت دسترسی به توییتر تا ۱۵ ماه مه به عنوان یک اقدام تنبیهی تمدید شد.


 خبرگزاری تاس اعلام کرد شش گزارش مربوط به توییتر در خصوص کوتاهی در حذف محتوای مجرمانه که هر کدام جریمه احتمالی حداکثر چهار میلیون روبل را دارد، در دادگاهی در مسکو  ثبت شده است. هیچ تاریخی برای رسیدگی به موارد مذکور تعیین نشده است.

دادگاهی در آوریل بر سر این اتهامات که در حذف محتوای مجرمانه کوتاهی کرده است، سه جریمه جداگانه علیه توییتر صادر کرد که مجموعا به ۸.۹ میلیون روبل بالغ شدند.

روس کومنادزور اعلام کرد از توییتر می‌خواهد محتوای مجرمانه ای که حاوی هرزه نگاری کودکان، اطلاعات مربوط به استفاده از مواد مخدر و تشویق خردسال برای ارتکاب خودکشی است را حذف کند. توییتر تکذیب کرده که پلتفرم این شبکه اجتماعی برای ترویج رفتارهای غیر قانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اعلام کرده است که در سیاست این شرکت برای سوء استفاده از کودکان هیچ اغماضی وجود ندارد و ترویج خودکشی یا خودزنی ممنوع است.

روسیه در ماههای اخیر گام‌هایی را برداشته است تا کنترل بیشتری روی فعالیت پلتفرم‌های شبکه اجتماعی و شرکت‌های فناوری خارجی اعمال کند. مقامات روسیه از گوگل، فیس بوک و سایر شرکت‌های فناوری به دلیل کوتاهی در حذف پست‌هایی که کودکان را به شرکت در اعتراضات غیرقانونی تشویق می‌کنند، شکایت کرده اند. این پرونده ها در فوریه پس از اعتراضات سراسری به زندانی شدن الکسی ناوالنی که منتقد برجسته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است، گشوده شدند.

بر اساس گزارش رویترز، اپل نیز هفته گذشته به دلیل سوء استفاده از موقعیت برتر خود در بازار اپلیکیشن های موبایل ۱۲ میلیون دلار جریمه شد.

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 187837
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا