تیک تاک از آمریکا می‌رود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  تیک تاک از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و سایر سیاستمداران آمریکایی که نگرانیهای امنیت ملی را نسبت به این اپلیکیشن مطرح کرده اند، تحت فشار شدیدی قرار گرفته است. ترامپ به بایت دنس که شرکت مادر تیک تاک است، ۴۵ روز مهلت داده تا درباره فروش فعالیتهای آمریکایی تیک تاک با مایکروسافت مذاکره کند.


روزنامه انگلیسی سان روز دوشنبه در گزارشی نوشت: موسسان بایت دنس بزودی تصمیم خود برای ایجاد فروشگاهی برای تیک تاک در لندن را اعلام خواهند کرد.

سخنگوی تیک تاک در واکنش به این اخبار گفت: جابجایی بین المللی تیک‌تاک در دست بررسی قرار دارد. بایت دنس یک شرکت جهانی است و در پی وضعیت فعلی، در حال ارزیابی احتمال استقرار مقر مرکزی تیک تاک در خارج از آمریکاست تا به کاربران جهانی خود بهتر خدمات رسانی کند.

دولت انگلیس هم در این خصوص اعلام کرد محل مقر مرکزی تیک‌تاک یک تصمیم مربوط به این شرکت است.

هر گونه جابجایی مقر تیک‌تاک  در شرایط حساسی روی می دهد که روابط میان چین و غرب با جنگ بر سر استفاده از تجهیزات شبکه ۵G ساخت هواوی پرتنش شده است.

انگلیس تلاش کرده بود تا در خصوص موضوع هواوی محتاطانه برخورد کند اما سرانجام ماه گذشته به جانبداری از آمریکا پرداخت و این شرکت را از سال ۲۰۲۷ از شبکه های ۵G ممنوع کرد.

اکنون اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدیوی تیک‌تاک  در خط آتش دونالد ترامپ قرار گرفته که نگرانیهای امنیتی را دستمایه مخالفت با این برنامه قرار داده است.

با این حال پس از این که مایکروسافت به عنوان خریدار فعالیتهای آمریکایی تیک تاک ظاهر شد، ترامپ از طرح ممنوعیت این برنامه در آمریکا عقب نشینی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، لندن هم بر سر وضع قانون امنیتی جدید در هنگ کنگ با پکن اختلاف پیدا کرده است اما بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اظهار کرده که دوستدار چین است و دولت انگلیس از حضور یک سرمایه گذاری فناوری بزرگ دیگر در این کشور به خصوص در شرایطی که شیوع ویروس کرونا اقتصاد را دچار رکود عمیق کرده است و احتمال اختلالات تجاری بر سر بریگزیت وجود دارد، استقبال می کند.

 

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 127391
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا