تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال به اینترنت متصل می‌شوند

به گزارش جهان صنعت نیوز: «محمدجواد آذری‌جهرمی» امروز (سه‌شنبه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نماینده زابل افزود: مطابق برنامه ششم توسعه، ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید تا سال پایانی برنامه به اینترنت متصل شوند و امروز مواجهه با پاندمی کرونا، اهمیت و ضرورت این مساله را بیشتر کرده است.

وی بیان‌داشت: تلاش این وزارتخانه و اپراتورهای ارتباطی نیز سرعت دادن به این برنامه است.

آذری‌جهرمی ادامه‌داد: اکنون از مجموع ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار، حدود ۳۵ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و چهار هزار روستای دیگر باقی مانده است؛ در تلاشیم برنامه اتصال این روستاها تا پایان امسال تکمیل شود.

وی با اشاره به استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: استاندارد اتصال روستاهای این استان به شبکه ملی اطلاعات، کمتر از متوسط کشوری است.

وزیر ارتباطات گفت: تاکنون ۱۲ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری بین شهری در این استان اجرایی شده که هفت هزار و ۳۰۰ کیلومتر از سوی شرکت مخابرات و چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر نیز در دولت «تدبیر و امید» بوده است.

وی تاکید کرد: ‌سیستان و بلوچستان به بیش از این ظرفیت برای فیبر نوری نیازمند است، زیرا از مجموع هفت هزار و ۴۰۰ روستای دارای سکنه این استان، ۳ هزار و ۴۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد، اما هدفگذاری قانون که بر مبنای آن به این وزارتخانه بودجه می‌دهد، بر مبنای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

آذری‌جهرمی خاطرنشان‌کرد: در هیچ استانی چنین شکاف در بین روستاهای بالا و زیر ۲۰ خانوار آن وجود ندارد.

وی اظهار داشت: با درخواست از رییس سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزیر اقتصاد و هماهنگی با رییس‌جمهوری، یک‌هزار میلیارد تومان از سوی دولت اختصاص یافته تا عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه و شکاف موجود از بین برود؛ در این زمینه تا اردیبهشت‌ماه آینده یک برنامه کامل داریم.

سفر وزیر به سیستان و بلوچستان

این عضو کابینه دولت از سفر ۱۰ روزه خود به سیستان و بلوچستان از یکشنبه هفته آینده (هفتم دی‌ماه) خبر داد و گفت:‌ با تقسیم‌بندی این استان به سه منطقه نوار ساحلی، سیستان و بلوچستان، تیم‌های عملیاتی مستقر می‌شوند تا ۲۷ درصد روستاهای باقی‌مانده بالای ۲۰ خانوار که البته پوشش دادن آنها کاری دشوار است، به شکه ملی اطلاعات بپیوندند.

وی یادآور شد:‌ مناطق باقی‌مانده به اندازه کل مناطق پوشش داده شده، با دشواری در اجرا مواجه است و در کنار آنها بخش بزرگی از روستاهای با جمعیت زیر ۲۰ خانوار نیز از خدمات بهره‌مند می‌شوند

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 160745
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا