تصمیم گوگل برای حذف ابزارهای ردگیری کاربران وب

به گزارش جهان صنعت نیوز:  گوگل اوایل سال گذشته برای نخستین بار اعلام کرد کوکهای شخص ثالث که چند دهه به تبلیغات آنلاین هدفمند کمک کرده اند را به منظور عمل به استانداردهای حریم خصوصی دیتا در اروپا و آمریکا حذف خواهد کرد.


فعالان حریم خصوصی سالهاست از شرکتهای فناوری از جمله گوگل به دلیل استفاده آنها از کوکیها برای جمع آوری سوابق وبگردی در وب سایتهایی که مالکشان نیستند و طراحی تبلیغات شخصی سازی شده بر اساس علاقمندیهای کاربران، انتقاد کرده اند.

اکنون گوگل متعهد شده که از فناوری دیگری به جای کوکی استفاده نخواهد کرد یا قابلیتهای دیگری را برای دسترسی به اطلاعات ترافیک وب در مرورگر کروم جای نمی دهد. با این حال به امتحان کردن راههایی برای هدف تبلیغات قرار دادن گروههای بزرگ کاربران ناشناس با علایق مشترک توسط شرکتها ادامه می دهد.

گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد باز و قابل دسترس نگه داشتن اینترنت برای همه ما، مستلزم اقدامات بیشتر برای حفاظت از حریم خصوصی است و این به معنای آن است که نه تنها استفاده از کوکیهای شخص ثالث بلکه فناوری مورد استفاده برای ردگیری مرور وب کاربران باید متوقف شود.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای فناوری تبلیغاتی رقیب نظیر کریتئو و ترید دِسک در حال ساخت ابزارهایی به منظور شناسایی کاربران به صورت ناشناس در وب هستند. پس از این که گوگل برای نخستین بار اعلام کرد کوکیها را حذف خواهد کرد، این دو شرکت با افت شدید ارزش سهامشان در ژانویه سال ۲۰۲۰ روبرو شدند اما در یک سال گذشته ارزش سهامشان به طور پیوسته رشد کرده است.

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 175515
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا