ترویج هک کردن کارت های اعتباری در تلگرام

جهان صنعت نیوزجواد دادگر – این روزها هک کردن حساب بانکی کاربران بسیار شایع شده است.

با ورود فناوری اطلاعات به کشورمان و انجام تراکنش های مالی به صورت آنلاین امکان دزدی های اینترنتی نیز فراهم شده است.

یکی از مرسوم ترین روش های هک کردن که دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد را آسان می کند فیشینگ است؛ در این روش هکرها با ایجاد سایت و یا درگاه های بانکی تقلبی به راحتی می توانند اطلاعات بانکی کاربران را پیدا کنند.

به همین دلیل است که همواره به کاربران عنوان می شود که هر سایتی را باز نکنند و در هنگام انجام تراکنش های مالی اطمینان حاصل کنند که درگاه های بانکی حقیقی و قابل اعتمادی را انتخاب کرده اند.

این روزها به اندازه ای سرقت های اینترنتی افزایش یافته است که برخی از مال باختگان عنوان می کنند پلیس فتا اعلام کرده است دزدی های کمتر از ۲ میلیون را اعلام نکرده و پیگیری نکنند چراکه آمار سرقت های اینترنتی بسیار بالاتر از این حرفهاست.

هکرها قابل ردیابی نیستند

از سویی دیگر با فیلترینگ تلگرام دسترسی به کانال های هکری که اطلاعات بانکی کاربران را منتشر می کنند بسیار مشکل شده است و پلیس فتا نمی تواند آنها را ردیابی کند.

در واقع این امر به دلیل  فیلترینگ تلگرام ایجاد شده است و به دلیل فیلتر کردن این پیام رسان جهانی، امکان رد گم کردن برای هکرها بسیار آسان شده است.

به طور کلی هکرها بیشتر نوجوانان کم سن هستند. اکنون اگر هکرها حساب کاربری بر روی تلگرام طلایی و هاتگرام و نسخه های فارسی تلگرام داشته باشند به راحتی قابل ردیابی هستند اما اگر با تلگرام اصلی فعالیت کنند دسترسی به آنها تقریبا غیر ممکن است.

مدیر تلگرام نیز به کشورمان پاسخگو نیست، به ویژه پس از آنکه نسخه های فارسی تلگرام از سوی دولت ایجاد شدند.

اگرچه می بایست در جستجوی راهکارهای مناسب باشیم و از روند پیش آمده در تلگرام و به طور کلی در فضای مجازی کشورمان جلوگیری کنیم اما در رابطه با فعالیت کانال های هکری اقدام خاصی نمی توان انجام داد، تنها می توان به مردم هشدار داد که مراقب حساب های بانکی خود باشند.

کارشناس امنیت سایبری

دانش و فناوری
شناسه : 27494
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا