تخلفی که یک ماهه شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  همه چیز از یک ماه قبل آغاز شد. از شب ۱۳ تیرماه. آن‌هم نه بر اساس اعلام رسمی، کاربران فضای مجازی در صفحات توئیتر و اینستاگرام اعتراض به حذف بسته‌های بلند مدت اینترنت توسط اپراتورها را آغاز کردند. «محمدجواد آذری جهرمی» در مدت کوتاهی به کاربران فضای مجازی اعلام کرد : «این مشکل به زودی برطرف خواهد شد و زورمان به اپراتورها می‌رسد.»


این آخرین پیام وزیر ارتباطات به اعتراض‌ها بود و عدم حضور وزیر ارتباطات در فضای مجازی پس از آن پیام و در دسترس نبودن او برای پاسخگویی به این مساله باعث شد تا امروز این اعتراضات بدون پاسخ باقی بماند.

پس از اخطار اولیه رگولاتوری به اپراتورها که ۱۴تیرماه انجام شد، کاربران منتظر نتیجه اخطار و عقب‌نشینی اپراتورها بودند اما نه تنها اخطار اولیه، بلکه جریمه دو میلیاردی سازمان تنظیم مقررات و ضرب‌الاجلی که سازمان حمایت برای اپراتورها اعلام کرد نیز نتوانسته است پس از یک ماه کاری، بسته‌ها را به حالت اولیه خود برگرداند. نه تنها این اتفاق نیفتاده که هیچ‌یک از اپراتورها و مسئولان رسیدگی به این تخلف نیز توضیح دقیقی در این خصوص نمی‌دهند.

ماجرای تخلف اپراتورها، حذف بسته‌های بلند مدت، تعریف بسته‌های کوتاه مدت و گران همگی جزو مواردی است که زندگی شهروندان در اوج شیوع دوباره کرونا و وابستگی به اینترنت را از گذشته سخت‌تر کرده است.

شروع سال تحصیلی، نیاز به دورکاری کارمندان، استفاده از زیرساخت دولت الکترونیک در جهت سلامت و انجام کارهای اداری تمام آن چیزی است که در خانه ماندن را برای مردم ممکن می‌کند. این در خانه ماندن اما این روزها به واسطه افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی برای تعداد زیادی از دهک‌های پایین جامعه سخت شده است.

حدود دو هفته قبل پس از ضرب الاجل صادر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی به بحث اپراتورها ورود پیدا کرد. اما این گره کور هنوز باز نشده است و کسی نمی‌داند این جدال تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

هنوز به صورت رسمی مشخص نیست چه چیزی در انتظار اپراتوها است، چرا که اخباری از روند احراز تخلف، نوع رسیدگی و میزان جریمه به بیرون درز پیدا نکرده است، اما اخبار غیر رسمی از جریمه سنگین اپراتورها خبر می‌دهد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلاندانش و فناوری
شناسه : 127344
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا