تحریم‌های آمریکا علیه هواوی تشدید شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  وزارت بازرگانی آمریکا محدودیتهایی که در ماه مه با هدف جلوگیری از دسترسی غول مخابراتی چینی هواوی به تراشه های آمریکایی بدون مجوز ویژه اعلام کرده بود را توسعه داد. این محدودیت شامل تراشه های تولید شرکتهای خارجی با استفاده از نرم افزار یا فناوری آمریکایی هم می شود.


دولت آمریکا ۳۸ زیرمجموعه هواوی در ۲۱ کشور را به لیست سیاه اقتصادی خود اضافه کرد و شمار زیرمجموعه های این شرکت که از ماه مه سال ۲۰۱۹ هدف گرفته شده اند را به ۱۵۲ زیرمجموعه رساند.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا به شبکه فاکس بیزنس گفت: محدودیتها علیه تراشه های طراحی هواوی در ماه مه باعث شد آنها اقداماتی را برای دور زدن این محدودیتها انجام دهند و از طریق شرکتهای شخص ثالث اقدام کنند. مقررات جدید روشن می کند که استفاده از نرم افزار یا فناوری ساخت آمریکا ممنوع بوده و مستلزم دریافت مجوز است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در توییتی اعلام کرد دولت آمریکا با تشدید محدودیت دسترسی هواوی به فناوری آمریکایی و به خطر انداختن یکپارچگی شبکه های جهان و اطلاعات خصوصی آمریکایی ها، ضربه مستقیمی به هواوی و حزب کمونیست چین وارد کرد.

شرکت هواوی در این باره اظهارنظر نکرد.

اکنون که روابط میان آمریکا و چین در تیره ترین وضع خود قرار دارد، واشنگتن دولتهای سراسر جهان را وادار کرده است شرکت هواوی را تحت فشار قرار دهند و مدعی است این شرکت اطلاعات را به دولت چین ارایه می دهد در حالی که هواوی منکر جاسوسی برای چین شده است.

رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه با حضور در فاکس بدون ارایه مدرکی، هواوی را به جاسوسی از آمریکاییها متهم کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد اقدامات جدید که فورا به اجرا گذاشته می شوند برای جلوگیری از دور زدن کنترلهای صادراتی آمریکا از سوی هواوی موثر خواهند بود. اما انجمن صنعت نیمه رسانای آمریکا اعلام کرد محدودیتهای گسترده برای فروش تراشه های تجاری باعث مختل شدن قابل توجه صنعت نیمه رسانای آمریکا می شود.

مقررات جداگانه جدید دیگری شرکتها را ملزم کرده است برای فروش به شرکت هواوی مجوز درخواست کنند.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین تایید کرد مجوز کلی موقتی که موعد آن روز جمعه برای کاربران دستگاههای هواوی منقضی می شود را تمدید نخواهد کرد.

محدودیتهای فعلی آمریکا تاثیر شدیدی روی هواوی و تامین کنندگانش داشته است. محدودیتهایی که در ماه مه اعلام شد تا ۱۴ سپتامبر به طور کامل اجرا نمی شوند.

بر اساس گزارش رویترز، مجله مالی کایشین در هشتم اوت گزارش کرد که هواوی از ماه آینده به دلیل فشارهای آمریکا روی تامین کنندگانش، ساخت چیپ ستهای پرچمدار کیرین خود را متوقف خواهد کرد. بخش “های سیلیکون” هواوی برای طراحی این تراشه ها به نرم افزار شرکتهای آمریکایی نظیر کادنس دیزاین سیستم و سینوپسیس متکی بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلاندانش و فناوری
شناسه : 130901
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا