ایمیل ایرانی با هدف ارتقای امنیت داده‌ها پیاده‌سازی شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سلمان افشار کرمانی، رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان، با اشاره به پیاده‌سازی نرم افزار “ایمیل چاپار” به عنوانی یکی از محصولات دانش بنیان این شرکت، افزود: پیش از تولید «چاپار» ۹۵ درصد بازار این حوزه در اختیار ۴ محصول خارجی قرار داشت، اما اکنون با گذشت ۴ سال از ورود آن به بازار موفق شدیم ۳۰ درصد بازار را از محصولات خارجی گرفته و جایگزین آنها شویم.


افشار کرمانی با بیان اینکه نسخه جدید این محصول مبتنی بر رایانش ابری است، خاطر نشان کرد: شاخص دیگر آن امنیت بالا است. به دلیل اینکه داده‌های رسمی با ایمیل جا به جا می‌شود، موضوع امنیت را در بخش تحقیق و توسعه به صورت پررنگ در نظر گرفتیم تا از این نظر اطمینان خاطر به مشتریان داده شود.

وی دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی را از کاربران این ایمیل بومی دانست و ادامه داد: دانشگاه‌ها حدود ۳ تا ۵ میلیارد تومان در سال خرید در این حوزه انجام می‌دهند. در حال حاضر نزدیک به ۳۰ دانشگاه و ۳۰ نهاد دولتی در حال استفاده از این محصول هستند. همچنین ۱۰ مجموعه خصوصی نیز این محصول را خریداری کرده‌اند.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مجری طرح یادآورشد: انواع فرم‌های ثبت نام با ساختارهای قابل سفارشی‌سازی، فرم‌های بازگردانی کلمه عبور با متدهای استاندارد و امن، ورود دو مرحله‌ای با توکن یا پیامک، امکان ایجاد صفحات مختلف دسترسی با دامنه‌های سرویس دهنده با آدرس و ظاهر گرافیکی مختلف در یک سرور، امکان ایجاد ساختار ماژولار و گسترده‌سازی سرورها حسب وظایف مختلف و امکان ارسال ایمیل گروهی با رعایت ساختار یک نسخه از اطلاعات در کل سرویس‌دهنده برخی از این قابلیت‌های این محصول است.

 

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 117951
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا