الکامپ امسال بهتر از سال گذشته بود

جهان صنعت نیوز| نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ به پایان رسید. بسیاری از فعالان کسب و کارهای مجازی بر این باور هستند که نمایشگاه سال جاری بهتر از سال گذشته بود. ساماندهی بهتری داشته و کیفیت برگزاری نمایشگاه نیز مطلوب تر بود. اما یکی از دلایل اصلی رضایت فعالان استارتاپ ها و شرکت های فناوری جذب مشتریان بیشتر و جلب همکاری با شرکت های فناوری دیگر بود.

اشکان قویدل، معاون فنی و اجرایی شرکت نوژن در گفت و گو با «جهان صنعت نیوز» اظهار کرد: نمایشگاه الکامپ در سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر بود، هم از نظر تعداد حضور استارتاپ ها و شرکت های فناوری در این نمایشگاه و هم از نظر کیفیت بازدیدکنندگان، این نمایشگاه نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بود.

او افزود: البته نظر من با توجه به فضای کاری شرکت نوژن در این نمایشگاه است. از جمله تفاوت های جدی الکامپ ۲۰۱۹ با سال گذشته، پایداری اوضاع است. در سال گذشته تمامی صاحبان کسب و کار تصمیم گیری خود را برای همکاری با دیگر شرکت ها، سرمایه گذاری یا شراکت به تعویق انداختند.مشتریان نیز سفارشات و انعقاد قراردادها را لغو کردند.

شرایط با ثبات در سال جاری 

قویدل تاکید کرد: در سال جاری شرایط دارای ثبات بوده و تغییری نکرده است. اگرچه گلایه های بسیاری وجود دارد، چراکه مسئولان در راستای رفع مشکلات و چالش های پیش روی کسب و کارها گامی برنداشتند. با این‌همه و با وجود تمامی مشکلات پیش رو، ثباتی که ایجاد شده موجب دلگرمی است.

او گفت: اکنون کسب و کارها قادر به تصمیم گیری هستند و به همین منظور نمایشگاه الکامپ فرصت سودمندی برای ارتباط گرفتن و همکاری‌های مشترک با دیگر کسب و کارهای اینترنتی به شمار می رفت. در واقع در نمایشگاه الکامپ سال جاری، امیدواری‌های بسیاری برای صاحبان مشاغل وجود داشت.

قویدل تصریح کرد: البته شرایط بهبود نیافته و بدتر شده اما حداقل امسال امیدی به بهبود شرایط نداریم و همه کسب و کارهای مجازی و مشتریان به این باور رسیده اند که شرایط موجود تغییر نخواهد کرد و باید در همین اوضاع فعالیت خود را ادامه داده و خود را با شرایط وفق دهند.

او تاکید کرد: بسیاری از مشتریان ما از نمایشگاه الکامپ سال گذشته هنوز قراردادی منعقد نکرده و تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده اند چراکه سال گذشته همواره درگیر نوسانات شدید بودیم اما اکنون مشتریان ما نیز می دانند که شرایط بهبود نمی یابد و باید با توجه به شرایط کنونی تصمیم گیری می‌کنند.

پیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 36138
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا