ارسال ۲۴۵ اثر به جشنواره آثار کوتاه رادیویی کار و تولید

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محمدرضا مهدیار اسماعیلی» در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: این تعداد اثر قابل توجه است به خصوص اینکه شرط و شروطی برای تولید و ارسال آثار داشتیم از جمله زمان حتماً باید زیر ۱۰ دقیقه باشد و موضوع هم اقتصاد و رونق تولید بود.

وی ادامه داد: سال گذشته با دو هدف به موضوع آثار کوتاه رادیویی در حوزه اقتصاد ورود کردیم اولاً شعار سال گذشته مسئله رونق تولید بود و در عین حال توجه در رادیو اقتصاد بطور مشخص نسبت به مشاغل خانگی و تولیدات کوچک مقیاس خیلی ویژه بود.

مدیر شبکه رادیویی اقتصاد گفت: مسئله مهم این بود که در فضای کار و تولید و پویش رونق تولید که در کشور آغاز شده بود و رادیو اقتصاد هم به قدر وظیفه و بضاعت خود این مسئله را یاری می‌کرد.

وی افزود: تلاش بر این بود که اولاً جامعه تولیدکنندگان خرد کشور را به این پویش بزرگ دعوت کنیم و دیگر اینکه ساحت اقتصاد به مثابه یک فضای پر نشاط، پرسرعت، پر تلاطم و پررونق از حیث ریتم بالا این اقتضا را ایجاد می‌کرد که اگر قرار است برای مخاطب اقتصادی برنامه‌ای بسازیم باید این برنامه از اقتضائات این ساحت اقتصادی که سرعت، ریتم و محتوا ی غنی در زمان کوتاه است، بهره مند باشد.

مهدیار اسماعیلی تصریح کرد: این بود که با پیشنهاد جمعی از دوستان و همکاران ایده برنامه سازی آثار کوتاه رادیویی زیر ۱۰ دقیقه‌ای مطرح و از همه برنامه سازان حوزه اقتصادی در کشور دعوت شد ناظر به این نیاز مخاطب در فضای اقتصاد که انتظار دارد در کوتاه‌ترین زمان جدیدترین و بهترین مطالب را با کیفیت مناسب بشنود و استفاده کند به سمت این موضوع بیایم.

وی ادامه داد: تمامی رادیوها به خصوص رادیوهای استانی در این کار مشارکت خوبی داشتند.

مدیر شبکه رادیویی اقتصاد ادامه داد: افزون بر ۲۴۵ اثر از سراسر کشور به جشنواره کار و تولید ارسال شده که به نظر قابل توجه است به خصوص اینکه برای ارسال آثار شرط و شروطی گذاشته شده بود برای مثال زمان حتماً باید زیر ۱۰ دقیقه و موضوع اثر هم باید اقتصاد و رونق تولید باشد.

وی گفت: این آثار که در ۱۶ محور و ۱۰ قالب رادیویی دسته بندی شده بود در نهایت در روز بیستم مرداد ماه سال جاری یعنی روز اختتامیه جشنواره به ۱۱ نفر از افراد برگزیده جوایزی تقدیم خواهد شد که از این تعداد پنج نفر حائز تندیس و شش نفر هم حائز لوح تقدیر می‌شوند.

مهدیار اسماعیلی اظهار داشت: علاوه بر این از یکی از صداهای ماندگار رادیو نیز در روز اختتامیه جشنواره تقدیر خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ابتدای انقلاب اسلامی جمعیت ایران به میزان فعلی نبود و از طرفی اگر بگویم در حال حاضر ۳۰ میلیون نفر شاغل در کشور وجود دارد به نظر می‌رسد آن روزگار بیش از ۲۰ میلیون نفر شاغل در مملکت وجود نداشت.

مدیر شبکه رادیویی اقتصاد گفت: گفته می‌شود از عدد ۲۰ میلیون نفر شاغل یا کمتر آن روزگار ۱۵ میلیون نفر در حوزه مشاغل خرد فعال بودند اما امروز از ۳۰ میلیون نفر شاغل تنها هشت میلیون نفر در مشاغل خرد مشغول به کار هستند.

وی افزود: بطور کلی ایجاد اشتغال در مقیاس خرد خیلی آسان‌تر است و از طرفی ظرفیت‌های کشور برای حوزه اقتصاد و اشتغال خرد و درآمدهای حاصل از مشاغل خانگی بسیار بالاست.

مهدیار اسماعیلی اظهار داشت: در طول این سال‌ها به حسب اینکه دولت سکاندار اشتغال زایی و تولید عمده کشور در حوزه تولید ناخالص داخلی بوده ناخودآگاه به سمت این رفتیم که برای مثال کارخانه نیشکر با چندین هزار شاغل، کارخانه خودرو با چندین هزار شاغل و نظایر این احداث کنیم و دیدگاه‌ها به این سمت و سو رفت و به مرور در طول ۴۰ سال اشتغال در حوزه خرد را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی در ادامه یادآور شد: تلاش رادیو اقتصاد به عنوان یک رسانه که بهره مند از دیدگاه‌های کارشناسی اقتصادی است اینکه موضوع مزبور را هم به مردم و هم به مسئولان یادآور شود.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۲۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمید رضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهخواندنی
شناسه : 127779
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا