آقای استراماچونی مگر به من قول قهرمانی نداده بودی؟

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: چند هفته پیش بود که «ابوالفضل خلیلی» هوادار نابینای استقلالی به محل تمرین آبی‌پوشان تهرانی رفت و با «آندره‌آ استراماچونی» ملاقات کرد.

نوجوانان ۱۲ ساله استقلالی که از کیلومترها دور تر از تهران یعنی شهرستان بابل به محل تمرین تیم محبوبش رفته بود از سرمربی استراماچونی قول قهرمانی خواست و مرد ایتالیایی در جواب او گفت: من به رییس باشگاه قولی ندادم اما به تو قول می‌دهم استقلال قهرمان شود.

حالا ابوالفضل نوجوان منتظر است استراماچونی به ایران بر گردد تا قولی که به او داده است را عملی کند.

«ابوالفضل خلیلی» با خبرنگار ورزشی ایرنا حرف زد و از استراماچونی درخواست کرد و استراماچونی خواست هرچه سریعتر به ایران برگردد و دوباره روی نیمکت تیم محبوبش بنشیند.

روزی که به تمرین استقلال رفتی را به خاطر داری؟

مگر می‌شود آن روز مهم و خاطره انگیز را فراموش کنم؟ بعد از انتظار طولانی توانسته بودم به محل تمرین استقلال بروم.

چطور شد رفتی سر تمرین استقلال؟

اواخر تابستان بود که در رادیو میهمان برنامه ۶ نقطه نابینایان بودم و آنجا با یکی از مجریان رادیو ورزش به نام «آرش اسدی» آشنا شدم و قرار گذاشتیم برای دیدن وینفرد شفر به محل تمرین استقلال برویم بعد از گذشت زمان شفر از استقلال رفت و دیگر فرصت نشد او را بببینم.

شفر را ندیدی تا نوبت به استراماچونی رسید؟

در اوایل فصل بود که با همکاری و هماهنگی هایی که دکتر کاوه ستوده عضو کادر پزشکی استقلال انجام داد این فرصت بزرگ نصیبم شد. آرش اسدی هماهنگی‌ها را انجام داد این افتخار نصیبم شد تا به محل تمرین تیم محبوبم بروم و از نزدیک با مربیان و بازیکنان این تیم دیدار کنم. اواخر تمرین بود که از دکتر ستوده خواهش کردم تا با مربیان و بازیکنان استقلال عکس یادگاری بندازم و زمانی که او اشتیاق مرا با استراماچونی در میان گذاشت وی تمرین را قطع کرد و به نزدم آمد.

چه شد از او قول قهرمانی گرفتی؟

وقتی استراماچونی کنارم آمد از او قول قهرمانی آسیا را خواستم و جواب داد: به هیچ کس قول قهرمانی نداده‌ام حتی رییس باشگاه اما به تو قول قهرمانی در ایران و آسیا را خواهم داد.

وقتی فهمیدی استراماچونی از ایران رفت چه احساسی به تو دست داد؟

به شدت ناراحت شدم، تا صبح خوابم نمی‌برد و حتی امتحان ادبیات خودم را خراب کردم.آقای استراماچونی مگر به من قول قهرمانی نداده بودی؟ چرا این کار را انجام دادی؟ چرا بر نمی‌گردی؟ روی قول شما حساب باز کرده بودم و شب‌ها به امید قول قهرمانی شما می‌خوابیدم. حتی برای استراماچونی فیلم ویدیویی هم فرستادم و به همین نکته اشاره کردم که برگردید به استقلال و قولتان را عملی کنید. او حتی به این موضوع واکنش نشان داد اما هنوز به ایران برنگشته است.

فکر می‌کنی استراماچونی برگردد؟

تمام امیدم به برگشتن اوست چون قولی که آن روز را داد فراموش نمی‌کنم و می‌دانم به خاطر من هم که شده هیچ وقت زیر قولش نمی‌زند.

اگر برنگشت؟

فقط آرزو می‌کنم هر جا که هست موفق باشد.

درخواستی از استراماچونی نداری؟

آرزویم دیدن شهرآورد استقلال و پرسپولیس از نزدیک در ورزشگاه آزادی است و دوست دارم در آن مسابقه استراماچونی روی نیمکت تیم محبوبم بنشیند.

شنیدیم خودت فوتبال هم بازی می‌کنی؟

بله. با دوستانم درمدرسه فوتبال بازی‌ می‌کنم. ضربات کاشته را هم خودم می‌زنم.

با این شرایط که داری چطور فوتبال بازی می‌کنی؟

با کمک پدر و مادرم و یک مربی اختصاصی که تمام زحماتم بر عهده اوست فوتبال را به من آموزش می‌دهد. هیچ وقت خودم را از پایین تر از دوستانم که نابینا نیستند نمی‌بینم.

اخبار برگزیدهورزشی
شناسه : 78434
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا