پرسپولیس مُرد از بس که «ارز» ندارد

جهان صنعت نیوز: از نحوه مدیریت پرسپولیس توسط ایرج عرب در ابتدای فصل، می‌شد پیش‌بینی کرد که فصل سختی در انتظار سرخپوشان است. زمانی که «محمدحسن انصاری‌فرد» مدیریت باشگاه را برعهده گرفت، مشخص شد که بیش از بیست میلیارد از پول حامیان مالی پیش‌خور شده است و همین موضوع باشگاه را با چالشی جدی مواجه کرد.

چند ماه گذشت تا سرانجام انصاری‌فرد توانست در ۲ بخش، حدود بیست درصد از قرارداد بازیکنان را در این فصل پرداخت کند تا میزان دریافتی آنان به بیش از ۳۰ درصد برسد اما شرایط بازیکنان خارجی باشگاه چندان خوب نیست زیرا میزان دریافتی آنها در مجموع کمتر از ۱۰ درصد است.

«بوژیدار رادوشوویچ» یکی از بازیکنان خارجی پرسپولیس است که دریافتی او کمتر از ۱۰ درصد است. «بشار رسن» نیز  از قرارداد امسال خود هیچ دریافتی نداشته است و این در حالی است که این ۲ لژیونر، درصد زیادی از قرارداد فصل گذشته خود را نیز طلبکار هستند.

به نظر می‌رسد باشگاه برای تهیه ارز دچار مشکل است و هنوز موفق به پرداخت پول قرارداد این ۲ بازیکن نشده است. البته مبلغی از ارز تامین شده توسط باشگاه به منظور پرداخت بخشی از قرارداد جونیور براندائو و توافق با این بازیکن برای فسخ قرارداد استفاده شد و در نتیجه مدیریت را در مسیر پرداخت رقم قرارداد به بازیکنان خارجی دیگر دچار مشکل کرد.

نکته جالب این است که براندائو که با مبلغی بیش از ۵۷۰ هزار دلار به پرسپولیس پیوست و هیچ کارایی برای تیم (گابریل) کالدرون نداشت، بخش زیادی از رقم قراردادش را دریافت کرد و سپس حاضر به جدایی از پرسپولیس شد.

با توجه به نوسانات ارزی در یکی ۲ سال اخیر، باشگاه همواره در پرداختی به بازیکنان خارجی خود دچار مشکل بوده است و باید دید با وجود نبود ارز در خزانه باشگاه، مشکلات مالی بازیکنان خارجی چه زمانی حل و فصل می‌شود.

اخبار برگزیدهورزشی
شناسه : 66642
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا