سهام سرخابی‌ها برای عرضه در بورس این هفته قیمت‌گذاری می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حسین قربانزاده در گفتگو با رادیو در خصوص مدل واگذاری سرخابی‌ها گفت: تمام تلاش ما این است تا گام‌های مثبت برای اداره این دو باشگاه برداشته شود. بر این اساس گام اول شفافیت عملکرد است که با برگزاری مجامع و تایید صورت‌های مالی حسابرسی و درج نماد سرخابی‌ها در بورس محقق می‌شود.


رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: گام دوم نیز مشارکت مردم در مالکیت این دو باشگاه به صورت افزایش سرمایه از طریق صرف سهام و گام سوم تزریق منابع مالی مستمر و مناسب به آنها است که سودآوری این دو باشگاه را در آینده تضمین می‌کند. در این راستا تا پایان بهمن با درج نماد استقلال و پرسپولیس در فرابورس تمامی این سه مرحله محقق می‌شود.

وی با اشاره به این که برگزاری مجامع این دو باشگاه در هفته گذشته انجام و صورت‌های مالی حسابرسی شده آنها نیز تایید شده است، گفت: در هفته جاری هم قیمت سهام و شرایط واگذاری آنها در هیات واگذاری به تصویب می‌رسد و در مرحله بعد، افزایش سرمایه از محل صرف سهام استقلال و پرسپولیس مطابق طرح توجیهی ارائه شده توسط این دو باشگاه به مرحله اجرایی می‌رسد که بر این اساس، مجمع فوق‌العاده سرخابی‌ها در این هفته نیز برگزار شده و بعد از تصویب افزایش سرمایه در این مجمع و انجام سایر مراحل، درج نماد در تابلوی بازار پایه فرابورس انجام می‌شود.

قربانزاده همچنین با تاکید بر این که تا پایان بهمن حتما درج نماد سرخابی ها در فرابورس انجام می شود، اذعان داشت: شفافیت عملکرد این دو باشگاه منوط به درج نماد آنها در فرابورس است که اگر این اتفاق نیفتد همچنان اداره این دو باشگاه در تاریکخانه‌ای اتفاق می‌افتد که نظارتی بر آنها نیست.

وی گفت: دولت در حال حاضر وزارت ورزش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را اداره می‌کند و حق پخش تلویزیونی نیز به آنها تعلق نمی‌گیرد که بر این اساس مشکلات این دو باشگاه روز به روز بیشتر می‌شود. بنابراین لازم است تا این دو باشگاه را وادار به افشای اطلاعات کنیم که اساسا بورسی شدن برای تمام شرکتهای دولتی واجب عینی تلقی می‌شود.

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، تغییر در ترکیب سهامداری این دو باشگاه اصلاحات بعدی را رقم می‌زند و مشارکت مردم در مالکیت و سهامداری مردم مسیری را آغاز می‌کند که مطالبه آنها درآمدزایی مستمر این دو باشگاه را محقق می‌کند.

وی با اشاره به این که تغییر در ترکیب سهامداری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از بهمن امسال تا شهریور ۱۴۰۱ مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انجام می‌شود، افزود: در راستای واگذاری سرخابی‌ها گام اول شفافیت، گام دوم مشارکت دادن مردم در سهامداری این دو باشگاه و گام سوم استقلال مالی این دو باشگاه از طریق طرح توجیحی، مسیر بی‌بازگشتی برای اصلاح این دو باشگاه فراهم می‌سازد و موجب حرفه‌ای شدن و تضین سودآوری این دو باشگاه می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمهخواندنیورزشی
شناسه : 245619
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا