ورود «بیت‌کوین» در طرح بازنشستگی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سناتور جمهوریخواه «تامی توبرویل» از لایحه جدیدی رونمایی کرده است که آن را قانون آزادی مالی می‌نامد تا به آمریکایی‌ها اجازه دهد ارزهای دیجیتال را به طرح پس‌انداز بازنشستگی خود اضافه کنند. سناتور «توبرویل» در گزارشی برای CNBC گفت: دولت فدرال نباید در صلاح‌دید کارگران آمریکایی برای سرمایه‌گذاری دوران بازنشستگی خود دخالت کند.شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری Fidelity Investments در ۲۶ آوریل گفت به مشتریان خود اجازه می‌دهد بیت‌کوین (BTC) را در حساب‌های بازنشستگی خود بگنجانند. این امر باعث شد که سناتورهای دموکرات «الیزابت وارن» و «تیم اسمیت» در نامه‌ای به «ابیگیل جانسون»، مدیرعامل «فیدلیتی»، اعتراض کنند که با توجه به فعالیت این شرکت در زمینه کریپتو از سال ۲۰۱۷ ممکن است تضاد منافع وجود داشته باشد. آنها همچنین اشاره کردند که سرمایه‌گذاری‌های کریپتو خطرات قابل‌توجهی را اعم از کلاهبرداری، دزدی و ضررهای جبران‌ناپذیر به دنبال دارد. با این حال تاکنون هیچ سناتور دیگری از این لایحه جدید حمایت نکرده است. این طرح برای بررسی بیشتر در مجلس نمایندگان باید اکثریت آرا را در سنا به دست آورد. که با توجه به قدرت حداکثری دموکرات‌ها تصویب این قانون به نبردی سخت و دشوار تبدیل شده است.

آینده دنیا در دست «بیت‌کوین» و انرژی هسته‌ای

از طرفی «بیت‌کوین» و انرژی هسته‌ای، ترسناک‌ترین فناوری‌های جهان هستند که در واقع می‌توانند آن را نجات دهند. استاندارد زندگی کنونی نتیجه مستقیم فناوری‌های تولید برق است که انرژی مازاد زیادی تولید می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که الکتریسیته حاصل از باد و خورشید قادر به دستیابی به سطوح برابر نسبت به مازاد انرژی در دنیای اقتصاد امروزه نیست و استانداردهای زندگی آینده ما را کاهش خواهد داد. بنابراین چه چیزی می‌تواند نیاز روزافزون ما به برق را با بهترین صرفه اقتصادی برآورده کند؟ انرژی اتمی. انرژی هسته‌ای بیش از دو برابر گاز طبیعی و زغال‌سنگ انرژی مازاد تولید می‌کند. انرژی هسته‌ای طولانی‌ترین چرخه عمر مفید را دارد. نیروگاه‌های هسته‌ای که تقریبا شصت سال پیش ساخته شده‌اند، امروزه هنوز با ظرفیت‌های عظیمی کار می‌کنند که طرفداران باد و خورشید می‌توانند فقط رویایی درباره آن داشته باشند. نیروگاه‌های هسته‌ای با ظرفیت بالایی که دارند نیاز به تقاضای زیاد و پایدار دارند. استخراج «بیت‌کوین» دقیقا این نوع تقاضا را ارائه می‌دهد. استخراج‌کنندگان «بیت‌کوین» با استفاده از ظرفیت و پایداری خود، می‌توانند با پروژه‌های هسته‌ای جدید همکاری کنند تا برق تولیدی قبل از وارد شدن به شبکه توزیع، جذب شود.

تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر بازار رمزارزها

در حالی که آمریکا با سطوح بالای تورم دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، فدرال رزرو نرخ بهره را نیم واحد افزایش داده است. این افزایش نرخ، بزرگ‌ترین افزایش نرخ از سال ۲۰۰۰ تاکنون است و بانک مرکزی از آن سال تاکنون نرخ را بیش از یک‌چهارم این عدد افزایش نداده بود. بانک مرکزی آمریکا همچنین اعلام کرده که دارایی‌های خود را از جمله اوراق بهادار خزانه‌داری و بدهی‌های نمایندگی و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن، کاهش می‌دهد. مانند بسیاری از کشورهای دیگر، ایالات متحده اکنون با نرخ تورم بالایی مواجه است که به شدت بر شهروندان عادی تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، هند نیز برای مبارزه با تورم، نرخ آن را افزایش داده و به ۴/۴ درصد رسانده است. شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا اکنون حدود ۵۵/۸ درصد است که بالاترین میزان در دهه‌های اخیر را نشان می‌دهد. این شاخص میانگین قیمت کالاها و خدمات مصرفی از جمله غذا و حمل‌و‌نقل را اندازه‌گیری می‌کند. در واقع، تورم یکی از دلایل اصلی هجوم سرمایه‌گذاری به بازار ارزهای دیجیتال بوده، زیرا ارزش دلار آمریکا به طور مداوم در حال کاهش است.

فرانسه، اولین میزبان اروپایی «بایننس»

همچنین «بایننس»، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان از لحاظ حجم تراکنش‌ها، مجوز فعالیت در فرانسه را دریافت کرد. به نظر می‌رسد این صرافی تمام تلاش خود را برای گسترش فعالیت‌های خود به سراسر جهان و مطابقت فعالیت‌هایش با قوانین و مقررات، به کار گرفته است. طبق گزارش‌ها، از این پس «بایننس» می‌تواند به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های دیجیتال در فرانسه فعالیت کند. در واقع، این مجوز به «بایننس» اجازه می‌دهد تا در این کشور، خدمات نگهداری دارایی‌های دیجیتال را ارائه کرده و یک پلتفرم معاملاتی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کند. به این ترتیب، فرانسه به اولین کشور اروپایی تبدیل شده که مجوز فعالیت «بایننس» را صادر کرده است. «چانگ‌پنگ ژائو»، بنیانگذار و مدیرعامل «بایننس»، در مصاحبه جدید خود گفته که این صرافی قصد دارد پاریس را به مرکز اروپایی خود تبدیل کند. همان‌طور که پیش‌تر هم گزارش شد، صرافی «بایننس» به تازگی مجوز فعالیت در دوبی، بحرین و ابوظبی را هم دریافت کرده است.

«بیت‌کوین» در آستانه صعود دوباره

با این حال «بیت‌کوین» پس از سومین سقوط بزرگ هفتگی خود طی یک سال، بالاخره افزایش قیمت را آغاز کرد. با وجود افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره فدرال‌رزرو، قیمت «بیت‌کوین» عملا از سطح حمایت مهم ۳۷ هزار و ۵۰۰ دلار گذشت. تحلیلگران مختلفی در مورد روند صعودی «بیت‌کوین» (BTC) اظهارنظر کردند و در حال حاضر این روند صعودی بالای ۳۹ هزار دلار است. با بهبود شرایط فنی این رمزارز دیجیتال، تحلیلگران و معامله‌گران افزایش قیمت را در روزهای بعد پیش‌بینی کردند. «مایکل ون د پوپ»، استراتژیست محبوب رمزارزها، پیش‌بینی می‌کند که قیمت «بیت‌کوین» (BTC) از سطح فعلی افزایش می‌یابد. وی می‌گوید: «بیت‌کوین» در این مرحله بسیار بهتر به نظر می‌رسد. این معامله‌گر برجسته ارزهای دیجیتال، با شکستن قیمت «بیت‌کوین» به بالای خط روند، افزایش مجدد قیمت را پیش‌بینی کرد و گفت: اگر قیمت «بیت‌کوین» بالای ۳۹ هزار دلار تثبیت شود می‌توان رشد بزرگی را پیش‌بینی کرد.

قیمت «بیت‌کوین» (BTC) در ۴۸ ساعت گذشته بیش از پنج درصد بهبود یافته و نزدیک به ۳۹ هزار دلار تثبیت شده است. نهنگ‌ها همچنان در پایین تجمع کردند در نتیجه حجم معاملات افزایش می‌یابد. علاوه بر این، بیت‌کوین از افت زیر سطح حمایت بحرانی جلوگیری کرده که نشان می‌دهد، ممکن است رالی «بیت‌کوین» در چند روز آینده رخ دهد. بیت‌کوین در چند روز گذشته به صورت غیرمستقیم معامله شد و ارزش آن در ۲۶ آوریل به زیر ۴۰ هزار دلار کاهش یافت.

اگرچه پس از رسیدن به اوج، نوسان نزدیک به ۴۸ هزار دلار بود اما قیمت شروع به کاهش کرد. «بیت‌کوین» عقب‌نشینی کرد و ۴۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. از سوی دیگر، فروشندگان بیت‌کوین خسته هستند زیرا قیمت از ۲۵ آوریل در یک محدوده کم معامله می‌شود. از سوی دیگر، بسته شدن روزانه کمتر از پایین‌ترین سطح، فرض صعودی قیمت را رد می‌کند.

در این شرایط ۳۶ هزار دلار پایین‌ترین نقطه نزولی خواهد بود. بر اساس آمار منتشر شده نوسانات تاریخی «بیت‌کوین» به پایین‌ترین حد در ۱۸ ماه گذشته رسیده است. ارزش میانگین ۶۰ روزه پیش‌بینی شده آن به ۶۲/۲ درصد کاهش یافت.

نوسانات «بیت‌کوین» (BTC) آخرین بار در نوامبر ۲۰۲۰ به این اندازه پایین بود، زمانی که رمزارز دیجیتال برای اولین بار در این چرخه صعودی از ۱۰ هزار دلار عبور کرد. در ۲۷ آوریل ۲۰۲۲، نوسانات سی روزه به پایین‌ترین حد محلی رسید اما در حال حاضر نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد.

جدیدترین افزایش نوسانات «بیت‌کوین» در جولای ۲۰۲۱ رخ داد، زمانی که ارزش ارز دیجیتال پرچم‌دار در یک دوره ۳۰ روزه دو برابر نوسانات فعلی بود. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۸۱/۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به دو روز قبل ۲۰/۵ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۸۱/۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار «بیت‌کوین» بوده که در یک روز ۲۷/۰ درصد کاهش داشته است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 259718
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا