هشدار چین به دولتی‌ها برای خروج از استخراج رمزارز

به گزارش جهان صنعت نیوز:   منگ وی، سخنگوی کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین اعلام کرد این کمیسیون قصد دارد با استخراج بیت کوین در ابعاد صنعتی و مشارکت شرکتهای دولتی در این عرصه مقابله کند. کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین هفته گذشته جلسه ویژه‌ای برگزار کرد و مسئولیت بزرگتری بر دوش استانها و شهرداری‌ها برای تحقیقات و پاکسازی شرکتهای دولتی که در استخراج رمزارز دست دارند، گذاشت.


پکن امسال به مقابله با استخراج کنندگان بیت کوین پرداخته و آنها را مسبب همه مسائل از اتلاف انرژی گرفته تا حوادث معادن زغال سنگ معرفی کرده است. چین که تلاش می کند اهداف کربن خنثی را عملی کند، نگران تامین برق برای فصل زمستان آینده است و بر همین اساس مقابله با استخراج کنندگان رمزارز را در سپتامبر تشدید کرد و به سراغ کسانی رفت که خود را در پوشش محققان و تاسیسات ذخیره سازی دیتا پنهان می کنند تا به این فعالیت ادامه دهند. از آن زمان قیمت زغال سنگ ریزش کرده و تاثیر قیمتهای تنبیهی روی هزینه برق را مبهم‌تر کرده است.

کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی اعلام کرد چین یک مقام استان جیانگشی را به دلیل تخلفاتی از جمله حمایت از استخراج ارز مجازی اخراج کرد. شیائو یی متهم شد از قدرت خود برای معرفی و حمایت از شرکتهایی که فعالیتهای استخراج رمزارز انجام می دهند، سوءاستفاده کرده و همچنین رشوه دریافت است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بیت کوین همسو با رمزارزهای دیگر پنج درصد کاهش یافت و به ۶۰۹۷۱ دلار و ۵۶ سنت رسید. اتر ۶.۸ درصد کاهش داشت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 229534
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا