هشدار تیم حقوقی «توئیتر» به «ایلان‌ماسک»

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به‌نظر می‌رسد توئیت‌های ایلان‌ماسک باری دیگر مشکل قانونی برای این میلیاردر پرحاشیه ایجاد کرده است. مدیرعامل «تسلا» و «اسپیس‌ایکس» که اکنون ثروتمندترین فرد دنیا است جمعه گذشته اعلام کرد قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری تصاحب توئیتر را موقتا به حالت تعلیق درآورده تا بررسی بیشتری روی تعداد حساب‌های جعلی و اسپم این شبکه اجتماعی انجام دهد.

این اقدام ایلان‌ماسک در واکنش به گزارش عملکرد فصل اول ۲۰۲۲ توئیتر انجام شد؛ جایی که این شبکه اجتماعی اعلام کرد کمتر از پنج درصد کل کاربران فعال روزانه را حساب‌های اسپم تشکیل می‌دهند. پس از رسانه‌ای شدن تعلیق تصاحب توئیتر، «پاراگ آگراوال» (مدیرعامل شرکت) گفت انتظار دارد روند تصاحب ادامه پیدا کند اما او و اعضای هیات‌مدیره باید خودشان را برای هر سناریویی آماده کنند. ایلان‌ماسک در واکنش به این موضوع اعلام کرد به‌ همراه اعضای تیم‌اش «نمونه‌ای تصادفی از ۱۰۰ فالور» را به‌منظور صحت‌سنجی ادعای توئیتر مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرعامل «تسلا» می‌گوید یکی از توئیت‌هایش واکنش تیم حقوقی توئیتر را به‌دنبال داشته است. «ماسک» در این توئیت نوشته بود: «من مجموعه‌ای ۱۰۰تایی انتخاب کردم، چون توئیتر از مجموعه‌ای با همین تعداد کاربر برای محاسبه تعداد حساب‌های اسپم استفاده می‌کند.» به گفته ایلان‌ماسک،‌ تیم حقوقی توئیتر با او تماس گرفته تا از این اقدام ماسک انتقاد کند. ظاهرا توئیتر ماسک را به نقض قرارداد عدم افشا متهم کرده است.

براساس آنچه Engadget می‌نویسد، ایلان‌ماسک در توئیتی دیگر به نحوه کارکرد فید توئیتر انتقاد کرده است. ماسک می‌گوید محتواهای نمایش‌داده‌شده به کاربران توئیتر «به شیوه‌ای که خودشان متوجه نیستند» توسط الگوریتم دست‌کاری می‌شود. این ادعای «ماسک» توجه «جک دورسی» بنیانگذار توئیتر را جلب کرد. «جک دورسی» می‌گوید فید الگوریتمیک توئیتر با این هدف طراحی شده که در زمان کاربر صرفه‌جویی شود.

یک کاربر در توئیتر مدعی شد الگوریتم این شبکه اجتماعی «قطعا» با این هدف طراحی شده که محتواهای نمایش ‌داده ‌شده به کاربران را برای اهدافی مشخص دست‌کاری کند. «دورسی» در پاسخ ضمن رد این ادعا گفت الگوریتم توئیتر با هدف درگیر کردن کاربر طراحی شده، با این ‌حال سازوکارش ممکن است یک‌سری عواقب ناخواسته به‌ دنبال داشته باشد. این نخستین‌بار نیست که فعالیت ایلان‌ماسک در توئیتر، مشکلی قانونی برای او ایجاد می‌کند. «ماسک» در سال ۲۰۱۸ در توئیتی نوشته بود که توانسته سرمایه لازم برای خصوصی‌سازی «تسلا» را تامین کند. همین توئیت توجه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده را جلب کرد و در نهایت جریمه‌ای ۴۰ میلیون دلاری برای او به ‌دنبال داشت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 262226
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا