هدیه ۵۰ هزار دلاری بیت‌کوین در شب کریسمس

به گزارش جهان صنعت نیوز:   احسان عاشوری اظهار کرد:‌ داده‌های آماری نشان می‌دهد که پس از آنکه بیت‌کوین در روز ۲۴ دسامبر به بالاترین قیمت این چند وقت اخیر، یعنی سطح قیمت ۵۱٫۵۰۰ دلار رسید، در روزهای آتی با سطح حمایتی ۵۰ هزار دلار سر و کله بزند و در همین حدود بماند. به نظر می‌رسد جفت ارز بیت‌کوین/دلار در تعطیلات سال نوی میلادی روزهای آرامی را پشت سر بگذارد، اگرچه نقدینگی کوچکی که وارد بازار شده، هنوز خودش را به‌صورت نوسانات قیمتی نشان نداده است.


وی ادامه داد:‌ البته پنتوشی، یکی از تریدرهای مشهور دنیای رمزارزها، پشی‌بینی می‌کند که خرس‌های بازار سعی دارند قیمت بیت‌کوین را تا ۴۶ هزار دلار کاهش دهند، فقط برای اینکه دوباره در این سطح خرید کنند. او معتقد است که در حال حاضر خرس‌ها در حالت حمله هستند. آنها قصد دارند قیمت بیت‌کوین را تا ۴۶ هزار دلار پایین بیاورند، اما در این سطح سفارش خرید زیادی وجود دارد و از ریزش بیشتر قیمت جلوگیری می‌کند. احتمالا خرس‌ها در این سطح دوباره اقدام به خرید می‌کنند.

این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال خاطرنشان کرد: با این حال، موضوع مورد علاقه‌ی این روزهای سرمایه‌گذاران رمزارزها، قیمت بیت‌کوین در پایان سال ۲۰۲۱ است. باتوجه به اینکه قیمت پایانی سال ۲۰۲۰، ۲۱ هزار دلار بود، تا همین الان رشد یک ساله بیت‌کوین چیزی حدود ۱۴۳ درصد بوده است.

عاشوری ادامه داد: در پایان سال میلادی، اخبار مثبت و منفی، هر دو با هم به سراغ بیت‌کوین آمده‌اند. هفته گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درخواست شرکت‌های والکری و کرایپتون را برای راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین را رد کرد. از طرفی سناتور سینتیا لومیس که از طرفداران بیت‌کوین است، قصد دارد لایحه‌ای جامع درباره قانون‌گذاری رمزارزها و شیوه دریافت مالیات از رمزارزها را ارائه کند. به هر حال اگر ETF بیت‌کوین تایید شود، خبری خوشایند برای بازار رمزارزها خواهد بود.

وی گفت: اما آمریکا تنها کشوری نیست که به‌صورت جدی به‌دنبال قانون‌گذاری رمزارزها باشد. ترکیه نیز درصدد است قانونی برای استفاده درست از رمزارزها ارائه کند. اردوغان رییس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی گفته که انتظار دارد کشورش با مدل جدید اقتصادی، جهشی رو به جلو داشته باشد و در اولین قدم، قانونی برای ترویج استفاده درست از رمزارزها ارائه خواهد داد. در ایران نیز مقررات جدید تامین برق مراکز مجاز استخراج رمزارز با استفاده از منابع تجدیدپذیر منتشر شده است. اولین مرحله از فرایند استخراج رمزارز با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، اخذ موافقت ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) است؛ به این معنی که نیروگاه غیردولتی تولید انرژی الکتریکی از منابع انرژی تجدیدپذیر که قصد دارد انرژی تولیدی خود را به استخراج رمزارز اختصاص دهد، باید دارای «قرارداد» با ساتبا باشد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلاندانش و فناوری
شناسه : 237570
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا